Opublikowano . Kraj i świat | Aktualności | Pozostałe wiadomości


Jak powinien wyglądać e-mail do klienta?

Z badań firmy Gemius wynika, że 98 proc. z wszystkich polskich przedsiębiorstw, które promują się w Internecie, wykorzystuje do tego celu pocztę elektroniczną. Niskie koszty, prostota, szybkość oraz dowolny zasięg to zalety e-maili.

2018/10/biuro-telefon-obsluga-jpg_5bc18f92adc91

Niżej podajemy kilka podstawowych zasad prowadzenia kampanii przy użyciu poczty internetowej.

Personalizacja

W pierwszej kolejności zrezygnuj z wykorzystywania do mailingu prywatnego konta umieszczonego na bezpłatnym serwerze.

- Twój klient chce przede wszystkim wiedzieć, kto do niego pisze - twierdzi przedstawiciel firmy Fastpol Invest, zaopatrującej przedsiębiorstwa w dostępne w sklepie bhpfast.pl krajowe i zagraniczne artykuły BHP i przeciwpożarowe. - Dlatego w polu nadawcy powinno znaleźć się twoje imię, nazwisko i nazwa (domena) firmy.

Aby korespondencja nosiła cechy osobistego przekazu, dobrze jest podać w polu adresata przynajmniej jego imię. Klient poczuje się w ten sposób wyróżniony

Dobry temat

Właściciel firmy CR Iluminacje z Bielska-Białej, projektującej i wytwarzającej prezentowane na stronie cr-iluminacje.pl dekoracyjne elementy świetlne do ozdabiania miejskiej przestrzeni publicznej, zwraca uwagę na fakt, że większość odbiorców uzależnia swoją decyzję o otwarciu e-maila od jego tematu i nagłówka. Temat listu jest więc pierwszą szansą na zaciekawienie adresata.

- Przesyłka powinna intrygować i kusić wizją korzyści dla klienta, prowokując go w ten sposób do działania - uważa właściciel sklepu z koszulkami alldrux.pl, oferującego możliwość własnoręcznego zaprojektowania nadruku. - Idealnie, żeby temat był krótki i czytelny, aby nie zmęczył odbiorcy już na wstępie. Na samym początku powinien zawierać najważniejszą informację przekazu, ale nie mogą w nim występować takie słowa jak "oferta", "promocja", "okazja" itp., aby nie prowokować filtrów antyspamowych do odrzucenia przesyłki.

Właściwie napisana treść

Pracownik obsługi klienta w firmie Mixit, która na stronie mixit.pl oferuje wysokiej jakości mieszanki musli i kasze m.in. z suszonymi owocami, orzechami i czekoladą, stwierdza, że ludzie rzadko czytają wszystko, zwracają uwagę głównie na wyróżniające się elementy korespondencji. Dlatego dziel treść listu na bloki, używaj listowania, pogrubień i (z umiarem) kolorowych czcionek. Postaraj się, by na początku znalazły się wnioski, a dopiero w dalszej kolejności argumenty. Zadbaj, aby pierwszy akapit był leadem zachęcającym do dalszego czytania, a tytuły pozostałych stanowiły wnioski płynące z ich treści.

Odpowiednia anatomia

Należy zadbać o to, by e-mail odpowiednio się wyświetlił. Dlatego szerokość tekstu nie powinna przekraczać 600 pikseli, a długość 2000 pikseli. W pierwszych 100 pikselach umieść główną ofertę, dzięki czemu będzie ona od razu widoczna - wyświetli się w podglądzie poczty. W przypadku newslettera długość pojedynczego akapitu nie powinna przekraczać 350 pikseli.

Testowanie

Przedstawiciel sklepu spa.anled.pl należącego do firmy Anled Systems i oferującego naturalne kosmetyki z całego świata do pielęgnacji twarzy, ciała oraz włosów, radzi:

- Aby mieć pewność, że nasza wiadomość nie trafi do spamu, należy sprawdzić jej treść w jakimś zewnętrznym narzędziu, np. na stronach umożliwiających taką analizę lub w specjalizowanym programie służącym do tworzenia mailingu.

To tylko kilka podstawowych zasad, którymi kierować się powinieneś planując akcję mailingową. Jest ich znacznie więcej, dlatego zalecamy korzystanie ze specjalnych programów, które nie tylko ułatwią ci wysyłkę i wychwycą popełnione błędy, ale również na bieżąco informować cię będą o skuteczności całej akcji.

Artykuł sponsorowany


Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników serwisu ostrowmaz24.pl. Regulamin zamieszczania komentarzy za pomocą narzędzia Facebook oraz zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies