Po 30 latach znów pojedziemy pociągiem z Ostrowi Mazowieckiej do Warszawy
Podpisano umowę na kwotę przekraczającą 250 milionów złotych, której celem jest opracowanie dokumentacji projektowej oraz realizacja budowy linii kolejowej łączącej Ostrów Mazowiecką i Małkinię. Roboty na tym 20-kilometrowym odcinku mają rozpocząć się w 2027 roku. Cała trasa zostanie poddana elektryfikacji. Inwestycja ta, mająca na celu wznowienie ruchu pasażerskiego, zostanie zrealizowana w ramach programu Kolej Plus.
Zdjęcie ilustracyjne
Po ponad trzech dekadach planowane jest przywrócenie ruchu pasażerskiego na trasie Ostrów Mazowiecka – Małkinia. Obecnie trwa przygotowanie dokumentacji projektowej, a po uzyskaniu niezbędnych zgód administracyjnych, w 2027 roku rozpoczną się prace budowlane. Mieszkańcy północnego Mazowsza zyskają wygodny dojazd pociągami pasażerskimi do Warszawy. Na odcinku Ostrów Mazowiecka – Małkinia powstaną trzy nowe przystanki: Ostrów Mazowiecka Południe, Niegowiec i Błędnica. Dodatkowo, zmodernizowane zostaną perony na stacji w Ostrowi Mazowieckiej oraz na przystankach Ostrów Mazowiecka Miasto i Biel.
Za realizację inwestycji odpowiadają PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Dokumentację projektową przygotuje firma Track Tec Construction. Program Kolej Plus w województwie mazowieckim obejmuje cztery kluczowe projekty. Oprócz modernizacji linii kolejowej na odcinku Ostrów Mazowiecka – Małkinia, zaplanowano rewitalizację linii Sokołów Podlaski – Siedlce oraz przygotowanie dokumentacji dla budowy linii Zegrze – Przasnysz, w ramach realizacji szlaku Kolei Północnego Mazowsza. Mieszkańcy Kozienic i okolic zyskają także lepszy dostęp do kolei dzięki budowie nowej, około 23-kilometrowej linii Świerże Górne – Dobieszyn, łączącej linię kolejową Janików – Świerże Górne (nr 77) z linią Warszawa Zachodnia – Radom Główny – Kraków Główny (nr 8).
Realizacja tych projektów przyniesie liczne korzyści mieszkańcom Mazowsza, zapewniając lepszą dostępność komunikacyjną oraz wygodne połączenia kolejowe z Warszawą i innymi kluczowymi miejscowościami w regionie. Dzięki inwestycjom w ramach programu Kolej Plus, Mazowsze zyska nowoczesną i efektywną infrastrukturę kolejową, która przyczyni się do zrównoważonego rozwoju regionu.
Wasze opinie
Demon
18:21, 29.05.2024
Rozebrano budynek stacji kolejowej z 1873 roku tylko dlatego że komuś przeszkadzał.Polska to nie dziwny kraj,to kraj zarządzany od wielu lat przez idiotów.
Kurczak
18:24, 29.05.2024
W czasach kiedy na podwórku stoi po kilka samochód,kto będzie jeździł koleją? Młodzież w dzisiejszych czasach jeździ brykami ,a nie wagonami.
Ostrowianka
19:52, 29.05.2024
Serio? Są tacy co po mieście przemieszczają się rowerami, od korków wola jazdę koleją. Samochód jest dobry na autostradzie i to nie zawsze. Sama jeździłam na kolonie z naszego przystanku kolejowego. Szkoda takiego marnotrastwa . Świat koleją stoi. To najszybszy środek transportu zaraz za lotnictwem.
Piter
21:28, 29.05.2024
"Demon" a ty mówisz o tej ruinie co stała kiedyś na Lipowej? Jeśli tak, to puknij się w łeb. Przecież to była melina ćpunów. Pełno igieł tam się walało. Niebezpieczne miejsce i dobrze, że je rozebrali. Poza tym obok jest przedszkole... więc o czym my tu mówimy.
Hanna
08:39, 30.05.2024
Do Małkini i Warszawy to jeżdżą autobusy, ale jak dojechać do Ostrołęki albo Broku w okresie wakacyjnym. Niestety nie wszyscy mogą jeździć samochodem.
Demon
11:11, 30.05.2024
Piter czy ten budynek Ostrów Mazowiecka Miasto pochodził z roku1873? Puknij się w łeb.Trochę historii warto poznać.
Kurczak
11:26, 30.05.2024
Budynek stacji kolejowej został wybudowany w latach 1891-1893,ponieważ w 1893 roku otwarto stację.Demonku przestawiłeś daty.
Nick
13:29, 30.05.2024
To prawda Ostrów mazowiecka ma/iala piękną stacje zbudowana w roku 1891 to ta z czerwonej cegły, mój mąż będąc berbeciem biegał machać pasażerom
Pedro
14:14, 30.05.2024
Zamiast pociągów proponuję dla odważnych na trasie O-ów M-ia drezynę, to byłaby wycieczka.
Agnieszka
13:13, 03.06.2024
Szanowni Państwo, ten piękny budynek dworca kolejowego, pobudowany w okolicach ulicy Lubiejewskiej i obecnej ulicy Fabrycznej w latach 1891-1893 roku został wysadzony w powietrze w 1944 roku przez niemieckich okupantów. Po wojnie wybudowano z czerwonej cegły nowy budynek dworca, który został zburzony w 2015 roku. W internecie można znaleźć wiele zdjęć starego budynku dworca zrobione przez Niemców w okresie okupacji.