Po raz drugi samorząd Mazowsza i Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli organizują konkurs dla nauczycieli i osób związanych z oświatą na "Lekcje o Mazowszu". Tegoroczny temat scenariuszy to "Rok dla Niepodległej".
Wybór tematyki nie jest przypadkowy, bowiem świętujemy setną rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości.
To doskonała okazja, aby poszerzyć wiedzę uczniów na temat historii Polski i wzbogacić tradycyjne lekcje nowymi pomysłami. Scenariusze lekcji powinny być uniwersalne, tak aby można było z nich skorzystać nie tylko w roku jubileuszowym, ale i w latach kolejnych.
- To już druga edycja konkursu "Lekcje o Mazowszu". Kierujemy go przede wszystkim do nauczycieli, ale również do osób zajmujących się edukacją i oświatą. Scenariusze lekcji muszą dotyczyć Mazowsza. W tej edycji, z uwagi na 100-lecie odzyskania przez Polskę niepodległości, czekamy na scenariusze związane z historią kraju, ale też dotyczące związku Mazowsza z Niepodległą. Bo pamiętajmy, że na przestrzeni wieków także Mazowsze walczyło o niepodległość. Zapraszam do udziału w konkursie - podkreśla Izabela Stelmańska, zastępca dyrektora Departamentu Kultury, Promocji i Turystyki UMWM.
Poprzednia edycja okazała się dużym sukcesem. Do konkursu zgłoszono w sumie 64 prace. Wśród zgłaszających największą grupę stanowili nauczyciele. Pojawiło się jednak kilka prac autorstwa, np. bibliotekarzy czy muzealników. Scenariusze nagrodzone w pierwszej edycji konkursu zostały zebrane w publikacji i trafią do mazowieckich szkół już na początku II semestru szkolnego.
Kto i na jakich zasadach może wziąć udział w konkursie?
Swoich sił w konkursie mogą spróbować nauczyciele różnych przedmiotów ze wszystkich typów szkół, ale też osoby związane z oświatą i kulturą Mazowsza. Podobnie jak w poprzedniej edycji, aby wziąć udział w konkursie należy opracować scenariusz zajęć z zakresu edukacji regionalnej. Mają one pokazać młodzieży Mazowsze, region czerpiący inspiracje do rozwoju ze swej bogatej historii i dziedzictwa kulturowego. Scenariusz powinien w pełny i kompleksowy sposób przedstawiać specyfikę naszego regionu. Chodzi tu zarówno o ujęcie geograficzne, historyczne, urbanistyczno-architektoniczne, jak i ekonomiczne czy ekologiczne. Wysoko punktowane będą również prace, które spróbują podjąć prezentację tematu z perspektywy psychologicznej, socjologicznej czy antropologicznej.
Dużą pomocą w przygotowywaniu scenariuszy może być książka 'Mazowsze" dr hab. Jolanty Choińskiej-Miki, dra hab. Michała Kuleszy, Krzysztofa Miki, prof. dra hab. Wojciecha Morawskiego i dra Huberta Wajsa. Publikacja została wydana przez samorząd województwa mazowieckiego. Warto także sięgnąć po Mazowiecki Kwartalnik Edukacyjny "Meritum" - nr 3/2017 "Gamifikacja w edukacji".
Prace będą oceniane w trzech kategoriach wiekowych - scenariusze dla uczniów w wieku 7-9, 10-14 i 15-18 lat. Przy wyborze najlepszego programu zajęć jury weźmie pod uwagę innowacyjność w doborze treści, środków dydaktycznych i metod, a także sposób prezentacji. Wybrane scenariusze zostaną opublikowane w pakietach edukacyjnych, które otrzymają wszystkie mazowieckie szkoły i biblioteki. Dla twórców najciekawszych projektów przewidziano nagrody finansowe.
Scenariusz zajęć wraz z wypełnionym formularzem zgłoszeniowym należy przesłać na adres e-mail: iwona.moczydlowska@mscdn.edu.pl. Na zgłoszenia organizatorzy czekają do 28 lutego 2018 r.
Szczegółowe informacje znajdują się w regulaminie konkursu, który można znaleźć na stronie mazovia.pl.
Dopasuj dla mnie
Zaznacz tematy, które Cię interesują. Zapamiętamy wybór tylko na tym urządzeniu.
Informacja: zapisujemy wyłącznie wybór tematów w pamięci przeglądarki (localStorage). Możesz wyłączyć w każdej chwili.
Wybraliśmy dla Ciebie
Bądź pierwszy! Dodaj komentarz
Twoja opinia pomaga być na bieżąco
Dodając komentarz, akceptujesz regulamin komentowania.
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników serwisu ostrowmaz24.pl.
Rozpocznij dyskusję – napisz pierwszy komentarz poniżej.