Zagrożenie koronawirusem spowodowało wprowadzenie ograniczeń w kontaktach bezpośrednich z urzędami skarbowymi i celno-skarbowymi. Nie oznacza to jednak, że nie otrzymasz zwrotu podatku, czy odpowiedzi na wniosek o przyznanie ulgi.
Fot. Krajowa Administracja Skarbowa
- Nie widać nas, ale przez cały czas pracujemy, sprawdzamy rozliczenia podatkowe, realizujemy zwroty podatków i odprawiamy towary. Zamknięte drzwi urzędów nie oznaczają, że nasza praca została zawieszona. Większość zadań wykonujemy elektronicznie, dlatego zachęcamy do korzystania z szerokiej oferty e-usług. Udostępniliśmy również w urzędach skarbowych w województwie mazowieckim większą liczbę numerów telefonów, pod którymi odpowiadamy na Państwa pytania - informuje Krajowa Administracja Skarbowa.
Funkcjonariusze mazowieckiej KAS obsługują także specjalne rejsy czarterowe z krajów Unii Europejskiej i innych regionów świata, realizowane przez PLL LOT w ramach operacji "LOT do domu". Dzięki temu możliwy jest powrót do domu polskich obywateli.
Krajowa Administracja Skarbowa kontroluje również zagraniczne przesyłki pocztowe, eliminując z nich niebezpieczne towary. Podkreślić należy, że w ramach współpracy KAS z zarządzającym lotniskiem i Głównym Inspektoratem Sanitarnym przy każdym ciągu komunikacyjnym (pasie) przejścia granicznego rozlokowane zostały pojemniki na karty lokalizacyjne oraz informacje przygotowane przez Graniczną Inspekcję Sanitarną.
- Prosimy o zdalny kontakt. W tej trudnej dla nas wszystkich sytuacji kierujmy się wzajemnym zrozumieniem i dbaniem o wspólne bezpieczeństwo - dodaje KAS.