Radni klubu „Niezależni Razem” zwrócili się do burmistrza Ostrowi Mazowieckiej Huberta Betlejewskiego z interpelacją w sprawie wprowadzenia w mieście strefy płatnego parkowania. W swoim piśmie argumentują, że liczba pojazdów w centrum miasta wzrasta, co prowadzi do deficytu miejsc postojowych i utrudnia dostęp do nich osobom, które rzeczywiście ich potrzebują.
Propozycja radnych: opłaty, ale nie dla mieszkańców Ostrowi Mazowieckiej
W interpelacji skierowanej do burmistrza radni wskazali, że problem z miejscami parkingowymi dotyczy przede wszystkim centralnych części miasta, okolic urzędów, instytucji publicznych oraz obszarów o dużym natężeniu handlowym. Wymienili konkretne lokalizacje, w których według nich należałoby wprowadzić opłaty za postój tj. okolice pl. Wolności, pl. Waryńskiego, Targowicy Miejskiej, szpitala, rejony urzędów i instytucji publicznych, obszary o dużym natężeniu handlowym i usługowym.
Jednocześnie radni podkreślili, że nie chcą dodatkowych obciążeń dla mieszkańców. „Mając na uwadze dobro mieszkańców Ostrowi Mazowieckiej, wnioskujemy o zwolnienie ich z opłat za parkowanie poprzez system specjalnych identyfikatorów dla osób zameldowanych na terenie miasta” – napisali radni w interpelacji.
Ratusz odpowiada: Analizujemy problem
W odpowiedzi na interpelację wiceburmistrz Jolanta Zadroga przywołał przepisy Ustawy o drogach publicznych, zgodnie z którymi „strefę płatnego parkowania ustala się na obszarach charakteryzujących się znacznym deficytem miejsc postojowych, jeżeli uzasadniają to potrzeby organizacji ruchu”. Podkreśliła także, że celem takiego rozwiązania jest „zwiększenie rotacji parkujących samochodów lub realizacja lokalnej polityki transportowej, w szczególności w celu ograniczenia dostępności danego obszaru dla samochodów lub wprowadzenia preferencji dla komunikacji zbiorowej”.
Wiceburmistrz zaznaczyła, że problem deficytu miejsc parkingowych jest znany władzom miasta. „Wskazany przez Państwa problem wynikający z braku wystarczającej liczby miejsc parkingowych na terenie miasta, szczególnie w okolicy instytucji publicznych oraz na obszarach o dużym natężeniu handlowym i usługowym, jest nam znany” – napisała w piśmie do radnych.
Dodała również, że temat wymaga analizy i dopracowania szczegółowego planu. „Z uwagi na złożony problem rozważamy wszelkie możliwości, dlatego też trwają prace nad opracowaniem dokładnego planu ze wskazaniem newralgicznych miejsc” – poinformowała Zadroga.
Decyzja jeszcze nie zapadła
Choć wiceburmistrz nie zadeklarowała wprost, czy wprowadzona zostanie strefa płatnego parkowania, zapewniła, że problem będzie analizowany: „Będziemy analizować zaistniałą sytuację, aby jak najbardziej rozwiązać problem wskazany w Państwa piśmie”.
Klub Radnych „Niezależni Razem” w Radzie Miasta Ostrów Mazowiecka liczy siedem osób. Jego przewodniczącą jest Jolanta Kwiatkowska, a w skład klubu wchodzą Małgorzata Bartkiewicz, Michał Kacprzak, Anna Krajewska, Sebastian Pęksa, Krzysztof Swaczyna i Klaudia Wilczyńska (jako jedyna z klubu nie złożyła podpisu pod interpelacją). Klub został założony 25 czerwca ub. roku przez radnych startujących z komitetu „Niezależni Razem”, z wyjątkiem Małgorzaty Bartkiewicz, która kandydowała z komitetu „Wspólna Przyszłość Miasta”.
Dopasuj dla mnie
Zaznacz tematy, które Cię interesują. Zapamiętamy wybór tylko na tym urządzeniu.
Informacja: zapisujemy wyłącznie wybór tematów w pamięci przeglądarki (localStorage). Możesz wyłączyć w każdej chwili.
Wybraliśmy dla Ciebie
Mieszkańcy komentują
18 wpisy · Dołącz do rozmowy
Dodając komentarz, akceptujesz regulamin komentowania.
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników serwisu ostrowmaz24.pl.
@Aleks Pragnę oświadczyć iż aktualnie nie ma obowiązku zmiany rejestracji w pojeździe po jego kupnie, więc moim zdaniem identyfikowanie czy jest to samochód mieszkańca miasta po rejestracji jest iracjonalne
Jak będą płatne parkingi to duża większość osób będzie jeździła do innych miejscowości co mogą załatwić podobne sprawy bez nerwów na przykład do Ostrołęki i tam będą pieniądze zostawiać.
Nie tylko Cerfur bez parkingu , po przeciwnej stronie galeria Tek również brak parkingu. Jak można pozwolić na takie budowanie , proszę zobaczyć budowę nowego obiektu obok galerii Tek, ile zostało chodnika do przejścia, przy zaparkowanym samochodzie. Podobna sytuacja z budynkami na skrzyżowaniu głównym i z ulicą Piłata. W ten sposób ograniczamy w przyszłości rozwój ciągów komunikacyjnych. Jeszcze trochę i chodniki będą wewnątrz budynku a z samochodów przesiądziemy się na rowery, bo ścieżki rowerowe mamy szerokie.
Najpierw warto by było zlikwidować wszelkie patologie związane z parkowaniem. Ludzie parkują samolubnie zajmując dwa miejsca. Parkują na trawnikach. Stawiają auta o DMC powyżej 2,5t na chodnikach i miejscach parkingowych z ograniczoną masą pojazdu. Mieszkańcy potem płacą za remonty tych miejsc. Nie są zachowywane odstępy od przejść/skrzyżowań co ogranicza widoczność (10m). Pod ratuszem potrafią stać 3-4 busy zajmujące po 1,5 miejsca zwykłej osobówki każdy. Mamy łącznie 4-5 miejsc zajętych bo ktoś sobie zrobił postój dla aut firmowych, a interesanci nie mają gdzie parkować. Straż miejska ma ten cyrk pod nosem i niestety nic z tym nie robi.
Podsumowując sprawę parkometrów - to zły pomysł.
Wogole przestaną przyjeżdzać na zakupy.Tak sklepy zamykają się lawinowo.Wladze miasta niech myślą nad nowymi miejscami do parkowania,skoro taki moloch jak Carefur pobudowano bez podziemniego parkingu.Wystarczy wyciągania pieniędzy.
Jestem za, uważam że należy wprowadzić strefę płatnego parkowania pod warunkiem że pierwsze 30 lub 45 minut (kwestia uzgodnienia) będzie bezpłatne i wówczas nie będą blokowane miejsca parkingowe przez cały dzień, tylko na czas załatwienia sprawy czy zrobienia zakupów.
Strefy płatnego parkowania tak ,ale dla urzędników pracujących w starostwie ,gminie i dla reszty ,którzy mieszkają na terenie miasta ,a dupę wożą autami zamiast komunikacją miejską.
Może od razu brać kasę jak tylko auto pojawi się w granicach miasta wtedy będzie mniejszy ruch ii miejsca parkingowe będą wolne.
Myślę że trzeba się zająć problemem parkowania,a nie głupimi wypocinami o podtekstach politycznych.
Popieram płatne parkingi w centrum miasta.
Pierwsza godzina bezplatna. W godzinę można zrobić zakupy i załatwić sprawę w urzędzie. Identyfikatory to dodatkowe koszty i zamieszanie. Nie wiem tylko po co parkometry przy targowicy . Rynek jest tylko w poniedziałek i spory ruch tylko w okresie gdy jest ciepło. Pozostałe dni jest zupełnie pusto przy rynku.
Mieszkam na peryferiach miasta i ze względu na stan zdrowia muszę korzystać z samochodu. Niestety nie jest możliwe zaparkować pod ratuszem, zus -em, urzędem skarbowym, pocztą, PZU, bankiem czy przychodnią, bo parkingi zajmują samochody pracowników tych urzędów. Opłaty za parkingi niczego nie zmienią. Chyba, że kasę miejską zasilą wpłaty za parkowanie pod targowiskiem miejskim
A może trzeba zrobić zupełnie odwrotnie, wprowadzić opłaty dla mieszkańców ostrowi-centrum ( bo przecież samochód nie jest niezbędny i wszędzie można dojść pieszo), a darmowe parkingi dla przyjezdnych.
Już sięgnęła nowa POwładza po pieniądze
1. Podatki + 11 %
2. Śmieci + 28 %
3. Wypędzić z miejsc parkingowych wszystkich chcących sprzedać samochód z obcymi rejestracjami.
Np od kilku dni na Llubiejewskiej przy cukierni Romanowski stoi auto z rej. Ostrołęka.
A może brać tak przykład z PiSu i chodzić piechotą? A dobre fury trzymać pod domem i grać biednego prawego obywatela ? Może elektorat to kupi ;)
@Mieszkaniec szkoła muzyczna przy "Jedynce", a szkoła muzyczna państwa Swaczynów to dwa różne byty. Na pierwszą wszyscy kładziemy pieniądze, druga jest prywatna, utrzymują ją rodzice uczniów
Od mieszania , herbata nie staje się słodsza.
Kolejny pomysł, aby sięgnąć do kieszeni podatnika po daninę.
Dla mnie absurd.
Uśmiechnięta POlska
Parkomaty do dobry pomysl. Zawsze wpadnie troche pieniedzy na szkole muzyczna i utrzymanie rodziny Panstwa Swaczynów.
Może jeśli brakuje miejsc parkingowych to może trzeba wybudować nowe a nie stawiać parkometry. Pod ratuszem nigdy nie ma wolnych miejsc, większość zajmują auta osób pracujących w ratuszu. Co da że pod ratuszem będzie stał parkomat, urzędnicy będą zwolnieni z opłaty więc ich auta i tak będą stały w godzinach pracy, a dla interesanta dalej nie będzie miejsca.