Kilka dni temu Komisja Europejska wydała decyzję o planowanym przebiegu trasy Via Baltica, omijać ma ona cenne obszary przyrodnicze, o które od 9 lat walczyli obrońcy przyrody.
Z analizy wszystkich możliwych połączeń między granicą z Litwą a Warszawą, ustalono najbardziej optymalny przebieg tej trasy, i tak w Polsce poprowadzona będzie przez Suwałki, Raczki, Ełk, Szczuczyn, Stawiski, Łomżę, Ostrów Mazowiecką, Wyszków i Radzymin.
Komisja Europejska rozpatrzyła również plan kolejowego szlaku komunikacyjnego Rail Baltica, która do krajów bałtyckich będzie prowadzić przez Białystok i Ełk, natomiast w pobliżu Ełku ma powstać węzeł towarowy Via Baltici oraz Rail Baltici.
Pierwotną trasę oceniono negatywnie zarówno z powodów ekologicznych jak i ekonomicznych, stara trasa miała przecinać Dolinę Rospudy, która od 1991 roku jest obszarem krajobrazu chronionego.
Via Baltica, która dwa lata temu zatwierdził polski rząd jest pierwszym paneuropejskim korytarzem transportowym, który ma połączyć kraje zachodniej Europy przez Warszawę z krajami nadbałtyckimi i Finlandią. Teraz taki przebieg tej drogi potwierdziła Komisja Europejska.
Kolejnym etapem przygotowań jest uzyskanie decyzji środowiskowych oraz pełnej dokumentacji inwestycji.
Dopasuj dla mnie
Zaznacz tematy, które Cię interesują. Zapamiętamy wybór tylko na tym urządzeniu.
Informacja: zapisujemy wyłącznie wybór tematów w pamięci przeglądarki (localStorage). Możesz wyłączyć w każdej chwili.
Bądź pierwszy! Dodaj komentarz
Twoja opinia pomaga być na bieżąco
Dodając komentarz, akceptujesz regulamin komentowania.
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników serwisu ostrowmaz24.pl.
Rozpocznij dyskusję – napisz pierwszy komentarz poniżej.