Opublikowano . Mazowieckie | Aktualności | Pozostałe wiadomości


CBA z kontrolą w urzędzie marszałkowskim

W czerwcu zeszłego roku w urzędach marszałkowskich w całym kraju rozpoczęły się kontrole CBA. Na Mazowszu dotyczyła ona trzech projektów realizowanych ze środków unijnych. Po 10 miesiącach prac i analiz, kontrola została zakończona. Nie wykazała istotnych nieprawidłowości.

kontrola_25_03_17

Kontrolą CBA objęte zostały trzy projekty, które Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie realizował ze środków unijnych w ramach RPO WM 2007-2013 - "E-zdrowie dla Mazowsza", "Przyspieszenie wzrostu konkurencyjności województwa mazowieckiego poprzez budowanie społeczeństwa informacyjnego i gospodarki opartej na wiedzy poprzez stworzenie zintegrowanych baz wiedzy o Mazowszu" oraz "Rozwój elektronicznej administracji w samorządach województwa mazowieckiego wspomagającej niwelowanie dwudzielności potencjału województwa".

Kontrola nie wykazała istotnych nieprawidłowości, a jedynie drobne uchybienia w jednym z projektów, które zostały usunięte już w trakcie trwania kontroli. W związku z tym marszałek województwa nie będzie wnosił zastrzeżeń do wyników kontroli.

- Funkcjonariusze CBA rozpoczęli kontrolę w naszym urzędzie w czerwcu ubiegłego roku. Od początku byliśmy pewni, że nie wykaże ona istotnych nieprawidłowości. Nasi pracownicy realizują wszystkie projekty niezwykle starannie i zgodnie z wszelkimi procedurami. Wyniki tej kontroli tylko potwierdziły nasze wysokie standardy. Ponieważ wyniki kontroli są dla nas pomyślne, nie będziemy wnosili zastrzeżeń - informuje Waldemar Kuliński, sekretarz województwa, dyrektor Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie.

Projekt "E-zdrowie dla Mazowsza" realizowany był wspólnie z 23 partnerami - placówkami medycznymi, dla których podmiotem tworzącym lub właścicielem jest samorząd województwa mazowieckiego. Projekt koordynował Departament Zdrowia i Polityki Społecznej Urzędu Marszałkowskiego, a jego liderem był Mazowiecki Szpital Bródnowski w Warszawie, który prowadził postępowania przetargowe i zawierał umowy z wykonawcami. Dzięki realizacji projektu podmioty lecznicze zostały dostosowane do wymogów ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia. Zapewniono bezpieczne i zgodne z prawem wytwarzanie, przechowywanie oraz przekazywanie dokumentów medycznych między placówkami medycznymi biorącymi udział w projekcie. Osiągnięto również dodatkowe cele - stworzono możliwość pełnego nadzoru właścicielskiego, dzięki zbieraniu danych oraz sprawozdań online z systemów informatycznych szpitali przy pomocy programu CASE (Centrum Analiz Statystyczno-Ekonomicznych), poprawiono bezpieczeństwo danych, wdrożono nowoczesne technologie ICT dla personelu medycznego wykorzystującego technologie informatyczne w codziennej pracy.

Wprowadzenie platformy regionalnej pozwoliło na zgromadzenie w jednym miejscu dokumentacji medycznej pacjentów wszystkich placówek biorących udział w projekcie. Pozwala to lekarzom i personelowi medycznemu na wgląd w dokumentację pacjentów oraz uzyskanie szybkiej i precyzyjnej informacji na temat dotychczas udzielonych świadczeń zdrowotnych, niezależnie od tego, u którego z partnerów projektu wcześniej się leczyli. Znacznie usprawniło to pracę placówek, skracając czas trwania niektórych szpitalnych procedur administracyjnych. Zwiększyło się również bezpieczeństwo przetwarzania i archiwizacji danych o pacjentach.

Dzięki realizacji projektów: "Przyspieszenie wzrostu konkurencyjności województwa mazowieckiego poprzez budowanie społeczeństwa informacyjnego i gospodarki opartej na wiedzy poprzez stworzenie zintegrowanych baz wiedzy o Mazowszu", w którym udział wzięło 283 gminy i 39 powiatów oraz "Rozwój elektronicznej administracji w samorządach województwa mazowieckiego wspomagającej niwelowanie dwudzielności potencjału województwa" (278 gmin i 36 powiatów) powstał portal www.wrotamazowsza.pl. Publikowane są na nim dane przestrzenne oraz udostępniane elektroniczne usługi. Koordynatorem obu zadań był Departament Geodezji i Kartografii Urzędu Marszałkowskiego.

Dokonano również cyfryzacji danych niezbędnych do udostępnienia usług wynikających z ustawy o infrastrukturze informacji przestrzennej:
- modernizację ewidencji gruntów i budynków dla 4 392 obrębów ewidencyjnych (1 601 030 ha),
- cyfryzację mapy zasadniczej dla 58 022 ark. (w różnych skalach) dla obszaru 618 000 ha województwa,
- utworzenie bazy danych obiektów topograficznych 500 (bdot 500) dla 613 984 ha,
- utworzenie bazy danych obiektów topograficznych 10K dla 24 powiatów (2 398 300 ha),
- aktualizację i uzupełnienie bazy danych ewidencji miejscowości, ulic i adresów dla 180 gmin,
- cyfryzację 4 500 uchwał dotyczących gminnego planowania przestrzennego oraz 11 000 towarzyszących im map, w tym studiów uwarunkowań i kierunków przestrzennego zagospodarowania gmin.

Do 257 gmin i powiatów dostarczono system elektronicznego zarządzania dokumentacją oraz siedem wspomagających systemów. Zakupiono również niezbędny sprzęt komputerowy i elektroniczny.

Scyfryzowane dokumenty planistyczne, dane powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego oraz dane ewidencji miejscowości ulic i adresów były opublikowane na 243 gminnych i powiatowych portalach mapowych. W lutym 2017 r. zostały one odwiedzone ok. 150 tys. razy przez ponad 33 tys. użytkowników.

Obecnie na stronie wrotamazowsza.pl dostępnych jest 930 e-usług z zakresu elektronicznej administracji a na portalu mapowym będących częścią www.wrotamazowsza.pl można odnaleźć scyfryzowane dane przestrzenne z gmin, powiatów i województwa udostępniane w modelu usługowym.

Dodaj komentarz



Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników serwisu ostrowmaz24.pl.