Opublikowano . Ostrów Mazowiecka | |


Policjanci biorą udział w kampanii Nie przegraj

Ostrowska policja włączyła się w kampanię pn. "Nie przegraj", której inicjatorem są: Fundacja Dzieci Niczyje, Komenda Główna Policji i Ministerstwo Spraw Wewnętrznych.

Kampania jest adresowana bezpośrednio do dzieci i młodzieży w wieku 13 -18 lat oraz do kibiców EURO 2012. Pośrednio dotyczy również rodziców, nauczycieli, pedagogów, opiekunów, policji, straży granicznej oraz całego społeczeństwa.

Cele kampanii to:

- uświadomienie dzieciom i młodzieży konsekwencji kontaktów seksualnych z osobami dorosłymi, ograniczenie zjawiska komercyjnego wykorzystywania seksualnego dzieci i młodzieży,
-  informowanie kibiców EURO 2012 o aktualnych uregulowaniach prawnych w zakresie szeroko rozumianych  kontaktów seksualnych z  małoletnimi oraz handlu ludźmi  i wynikającymi z nich sankcjami karnymi,
-  upowszechnienie wiedzy  o anonimowym  telefonie zaufania  116 111 w przedmiocie  uzyskania pełnej i kompleksowej pomocy związanej z kontaktami seksualnymi młodzieży z dorosłymi w szczególności w tzw.  celach komercyjnych.


Jak informuje Fundacja Dzieci Niczyje - Kampania realizowana jest czterech miastach goszczących Mistrzostwa w Polsce, w graniczącym z Ukrainą województwie podkarpackim oraz w czterech miastach goszczących Mistrzostwa na Ukrainie. Doświadczenia innych krajów wskazują, że podczas międzynarodowych mistrzostw w piłce nożnej, gdy do miast goszczących rozgrywki zjeżdżają się kibice z kraju i z zagranicy, istnieje ryzyko wystąpienia przypadków czerpania korzyści z komercyjnego wykorzystywania dzieci.

Turyści mają poczucie anonimowości, co zwiększa ich gotowość do korzystania komercyjnych usług seksualnych, a spożywanie alkoholu towarzyszące imprezom może dodatkowo nasilić ryzyko zaistnienia niebezpiecznych dla dzieci i młodzieży sytuacji.

Zorganizowane grupy przestępcze, mogą wykorzystać napływ turystów do procederu komercyjnego wykorzystywania dzieci. Ponadto, mistrzostwa mogą przyciągnąć młodzież z wielu miejscowości, zainteresowaną przeżyciem przygody, a jednocześnie nieświadomą istniejących zagrożeń.

Chociaż zjawisko komercyjnego wykorzystywania seksualnego dzieci jest ciągle aktualnym problemem, mistrzostwa są szczególną okazją, aby zwrócić na nie uwagę.
Materiały dotyczące kampanii można znaleźć na stronie Fundacji Dzieci Niczyje: www.dzieciofiaryhandlu.fdn.pl/kampania-nie-przegraj.

Dopasuj dla mnie

Zaznacz tematy, które Cię interesują. Zapamiętamy wybór tylko na tym urządzeniu.

Bądź pierwszy! Dodaj komentarz

Twoja opinia pomaga być na bieżąco

Brak komentarzy

Rozpocznij dyskusję – napisz pierwszy komentarz poniżej.

0 / 1200 Wskazówka: zaznacz fragment artykułu i kliknij „Zacytuj”

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników serwisu ostrowmaz24.pl.

Reklama



Komentarze 0
Opcje

Dostosuj preferencje treści (zapis lokalny w przeglądarce):

Dołącz