Opublikowano . Mazowieckie | Aktualności | Pozostałe wiadomości


Podpisano umowę na ostatni odcinek trasy Via Baltica

W czwartek 11 października br., w obecności ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zawarła umowę na projekt i budowę drogi ekspresowej S61 Łomża Zachód - węzeł Kolno.

2018/10/mapa-via-baltica-jpg_5bc05e47dd9e7 Fot. GDDKiA, oddział w Białymstoku

Via Baltica będzie rozpoczynać się na węźle Podborze (gmina Ostrów Mazowiecka). Trasa do węzła Śniadowo będzie miała około 19,5 km długości. Oddanie do ruchu planowane jest w czwartym kwartale 2020 roku. Wartość inwestycji wyniesie 479,1 mln zł.

- Do bardzo ważna chwila dla mieszkańców Łomży, Podlasia, ale i wszystkich Polaków. Finalizujemy proces rozpoczęty w obecności premier Beaty Szydło na początku 2016 r. Wtedy zapadła decyzja o skierowaniu do realizacji inwestycji na trasie Via Baltica. Dzisiaj podpisujemy już umowę na ostatni odcinek tej trasy. Umowa na projekt i budowę blisko 13-kilometrowej obwodnicy Łomży oznacza, że w realizacji jest ponad 200 km drogi ekspresowej S61. Wartość prac budowlanych w ramach S61 przekracza 5 mld zł. Całą trasą, od Ostrowi Mazowieckiej do granicy z Litwą w Budzisku, powinniśmy pojechać przed końcem 2021 r. - powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Odcinek S61 Łomża Zachód - węzeł Kolno, stanowiący fragment obwodnicy Łomży, zaprojektuje i zbuduje firma Toto. Wartość kontraktu to ponad 525,6 mln zł. Zadaniem wykonawcy jest przygotowanie projektu budowlanego i złożenie wniosku o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej dla całego zadania oraz wykonanie inwestycji. Na ukończenie drogi firma ma 31 miesięcy od podpisania umowy. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 15 grudnia do 15 marca). Oddanie do ruchu obwodnicy Łomży jest planowane w ostatnim kwartale 2021 roku.

Umowa na projekt i budowę obwodnicy Łomży oznacza rozpoczęcie realizacji ostatniego odcinka międzynarodowego korytarza transportowego Via Baltica, łączącego kraje bałtyckie z zachodnią Europą. Droga ekspresowa S61 o długości blisko 220 km jest zasadniczą częścią tego projektu. Część trasy Via Baltica stanowi 105 km odcinek drogi ekspresowej S8 od węzła Powązkowska w Warszawie do obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej.

Do ukończenia całej S8 łączącej Warszawę i Białystok pozostał jedynie odcinek Wyszków - Poręba. Dobiegają końca prace mające na celu udostępnienie tego odcinka kierowcom.

Dodaj komentarz



Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników serwisu ostrowmaz24.pl.