W środę 18 marca Zakład Ubezpieczeń Społecznych uruchomił dla swoich klientów trzy nowe linie tematyczne. Porad mogą zasięgnąć między innymi osoby poddane kwarantannie lub izolacji, opiekujące się dziećmi w czasie zamknięcia placówek edukacyjnych, a także przedsiębiorcy.
Nowe numery telefonów: - (22) 290-87-01 - obsługa w sprawie świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji, obsługa w sprawie zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola, szkoły, - (22) 290-87-02 - obsługa w sprawie wsparcia dla przedsiębiorców, - (22) 290-87-03 - obsługa w sprawie odwołanych badań lekarskich i rehabilitacji leczniczej.
Konsultanci są dostępni pod tymi numerami od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00-15.00.
Zakład przypomina, że równolegle działa także ogólnopolska linia telefoniczna pod numerem telefonu (22) 560-16-00 dostępna od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00-18.00.
Po wybraniu "0" (połączenie z konsultantem Centrum Obsługi Telefonicznej), należy wybrać odpowiedni temat rozmowy: 1 - pomoc techniczna i obsługa e-ZLA, 2 - renty i emerytury, 3 - zasiłki, 4 - informacje dla ubezpieczonych, 5 - informacje dla płatników, 7 - wsparcie dla przedsiębiorców, 9 - zasiłek opiekuńczy i świadczenia z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji.
Dodatkowo w sprawie wsparcia dla przedsiębiorców można skorzystać z pomocy doradców ds. ulg i umorzeń pod bezpośrednimi numerami telefonów.