Ze względu na to, że otrzymujemy od Was liczne zgłoszenia, pełne obaw jak funkcjonuje Centrum Powiadamiania Ratunkowego postanowiliśmy dowiedzieć się jak jest faktycznie. Pytaliście nas, czy po zmianach nie jest tak, że na karetkę dłużej się czeka, bo musi ona przyjechać aż z Ostrołęki. Jak się okazało, celem reorganizacji było skrócenie czasu dojazdu karetki.

Dyspozytornia medyczna funkcjonuje w siedzibie przy ul. Celnej w Ostrołęce. Ogłoszony przez Narodowy Fundusz Zdrowia konkurs na świadczenie usługi wygrał "Meditrans Ostrołęka". Firma działa na terenie sześciu powiatów: ostrołęckiego, ostrowskiego, przasnyskiego, makowskiego, pułtuskiego i wyszkowskiego. Ma do dyspozycji łącznie 20 Zespołów Ratownictwa Medycznego.
Przed końcem roku utworzono specjalną dyspozytornię medyczna przyjmująca zgłoszenia na numer 999 lub 112 z wspomnianych sześciu powiatów.
- Z całego rejonu operacyjnego w nagłych stanach bezpośredniego zagrożenia życia, zgłoszenia przyjmuje Dyspozytor Medyczny w Centrum Dyspozytorskim w Ostrołęce - poinformował nas Mirosław Dąbkowski, dyrektor Meditransu. - Następnie, Dyspozytor przydziela Zespół Ratownictwa Medycznego do pacjenta biorąc pod uwagę najkrótszy czas dotarcia na miejsce. Dyspozytor posługuje się programem wspomagania dowodzenia oraz systemem pozycjonowania satelitarnego GPS, który pozwala na obserwację Zespołów Ratownictwa Medycznego na mapie nawigacyjnej.
W powiecie ostrowskim "Meditrans Ostrołęka" dysponuje Zespołami Ratownictwa Medycznego w skład których wchodzą: jeden Specjalistyczny oraz jeden Podstawowy Zespół Ratownictwa Medycznego z miejscem wyczekiwania w Ostrowi Mazowieckiej, Podstawowy Zespół Ratownictwa Medycznego z miejscem wyczekiwania w Małkini Górnej, oraz Specjalistyczny Zespół Ratownictwa z miejscem wyczekiwania w Szulborzu Wielkim.
To ważne dla pacjentów, bowiem dyspozytor wie, która karetka jest wolna, a która zajęta. Pacjent nie musi czekać aż wróci jego dawna, "miejscowa" karetka, tylko w razie jej zajętości otrzyma inną.
Nowa dyspozytornia kieruje pracą 20 karetek. Przyjmowaniem zgłoszeń i kierowaniem zespołami wyjazdowymi zajmują się dwie-trzy osoby na zmianie. Innowacją jest lekarz koordynator, który również znajduje się w centrum dyspozytorskim.
Do zalet nowego systemu Mirosław Dąbkowski zalicza m.in. lepszą koordynację pracy karetek, możliwość szybkiej alokacji, większą dostępność, lepszy nadzór nad pracą zespołów wyjazdowych oraz skrócenie czasu dojazdu.
- Dotychczasowe doświadczenia po wprowadzeniu dużych rejonów operacyjnych dowodzą, że reforma usprawniła obsługę osób potrzebujących pomocy, poprzez szybki dostęp do świadczeń zakresu ratownictwa medycznego i bardziej efektywną alokację sił - zapewnia dyrektor.
Wasze opinie
pacjent
20:11, 24.01.2013
Korzystałam 2-krotnie z pomocy pogotowia ratunkowego do moich rodziców w Małkini. Ratownicy przybyli szybko i udzielili fachowej pomocy, za co serdecznie im dziękuję,
Ostrowiak
20:22, 24.01.2013
Admin OPI usuwa wpisy w których pojawiają się przekierowania do wiadomości na konkurencyjnych portalach więc co tam jeszcze robicie.To forum to getto(z zewnątrz nic nie widać).Nie można przeczytać żadnej wiadomości, nie ma mowy o wpisie.Inni obalili ACTA a u was dalej zaścianek-daleko od szosy.
Dodaj komentarz
Właściciel lokalnego portalu ostrowmaz24.pl ("OstrowMaz24"), zwanego w niniejszym Regulaminie Portalem, umożliwia bezpłatną usługę elektroniczną dodawania komentarzy (wpisów/opinii) pod artykułami zamieszczanymi w Portalu, która dostępna jest dla każdego użytkownika sieci Internet zwanym w Regulaminie Użytkownikiem. Dodawanie komentarzy odbywa się dzięki udostępnionemu formularzowi z mechanizmem. Założeniem usługi dodawania komentarzy jest wymiana informacji i opinii oraz prowadzenie dyskusji pomiędzy Użytkownikami. Użytkownik korzystający z usługi dodawania komentarzy, zobowiązuje się do przestrzegania niniejszych zasad:
- Zakazane jest korzystanie z usługi dodawania komentarzy w sposób sprzeczny z zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami.
- Użytkownik zamieszczający dany komentarz ponosi całkowitą odpowiedzialność za wprowadzane przez siebie treści oraz za szkody powstałe w wyniku publikacji tych treści.
- Użytkownik zobowiązuje się nie umieszczać w komentarzu treści niezgodnych z obowiązującym prawem oraz takich, które mają charakter reklamy, kryptoreklamy, product placementu.
- W ramach usługi dodawania komentarzy, Użytkownik zamieszcza komentarz o treści i formie określonej przez siebie i to Użytkownik decyduje, jakie treści wprowadza na strony Portalu.
- Użytkownik zamieszczającym na Portalu komentarz, zobowiązuje się nie używać w komentarzu zwrotów lub określeń powszechnie uznawanych za wulgarne (art. 3 Ustawy o języku polskim z dnia 7 października 1999 r.), a także zwrotów lub określeń powszechnie uznawanych za obraźliwe lub mogące naruszać dobra osobiste osób trzecich.
- Użytkownik korzystający z mechanizmu formularza umożliwiającego zamieszczenie komentarza oświadcza, że posiada uprawnienia i zgody niezbędne do zamieszczenia komentarzy w sposób zgodny z prawem, w szczególności z wyłączeniem naruszenia praw osób trzecich.
Właściciel portalu ostrowmaz24.pl ("OstrowMaz24") oświadcza, że nie zamawia, nie zleca ich przygotowywania, a także nie dokonuje w ramach własnej infrastruktury technicznej analizy redakcyjnej, czy też autoryzacji przedpublikacyjnej zamieszczanych w Portalu komentarzy, przy czym zastrzega dla siebie prawo do usunięcia już dodanych komentarzy.
Właściciel portalu ostrowmaz24.pl ("OstrowMaz24") oświadcza, że każdy użytkownik sieci Internet może zgłaszać naruszenia niniejszego Regulaminu, a także treści bezprawne, w tym treści naruszające dobra osobiste osób trzecich, na adres e-mail: redakcja@ostrowmaz24.pl.
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników serwisu ostrowmaz24.pl.