Znacząco poprawia się komfort podróży dla pasażerów Kolei Mazowieckich.
Na tory wyjechały dwa pierwsze EZT (elektryczne zespoły trakcyjne) zmodernizowane przez konsorcjum firm Newag oraz Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego "Mińsk Mazowiecki". Pojazdy wyposażone są m.in. w klimatyzację przedziałów pasażerskich oraz drzwi odskokowo - przesuwne. Zgodnie z zawartą umową, do końca 2013 roku na mazowieckie tory wyjadą 34 takie składy. Wartość kontraktu to ponad 272 mln zł brutto.
Umowa na modernizację 34 elektrycznych zespołów trakcyjnych przez konsorcjum firm została podpisana w listopadzie ubiegłego roku. Zgodnie z jej zapisem do końca 2013 roku, wykonane zostaną naprawy 5 poziomu utrzymania 34 elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz z ich modernizacją.
- Najnowsze EZT EN57AKM prezentują zupełnie nowy zakres modernizacji pojazdu. Zastosowano w nich szereg urządzeń renomowanych firm, wcześniej stosowanych tylko w nowo produkowanym taborze, np. w Elfie czy Flircie. Patrząc od strony pasażera, najistotniejszymi zmianami są klimatyzowane przedziały oraz drzwi odskokowo - przesuwne. Te dwa elementy znacząco poprawiają komfort i bezpieczeństwo podróży - podkreśla Czesław Sulima, Członek Zarządu Spółki, Dyrektor Eksploatacyjny.
W zmodernizowanych pojazdach, między wagonami, zastosowano drzwi wewnętrzne otwierane elektrycznie. Wyposażono je w dostosowane do różnej wysokości peronów podesty dla wózków inwalidzkich, a także specjalne miejsca dla wózków, umożliwiające ich unieruchomienie.
Dla poprawy bezpieczeństwa stojących podróżnych na górnych poręczach zamontowano specjalne uchwyty. W pojazdach znajdują się również toalety z zamkniętym systemem, monitoring
i nowoczesny system informacji pasażerskiej. Nowością są wiatrołapy przy pomostach, podświetlane diodami typu LED.
Modernizując pojazdy, nie zapomniano też o obsłudze pociągu. Wprowadzono nowy ergonomiczny pulpit maszynisty, fotel zaopatrzony w specjalny elektryczny podnóżek, dzięki czemu łatwo jest dostosować wysokość fotela do wzrostu maszynisty oraz ustawić prawidłową pozycję siedzenia. Dodatkowo tuż za kabiną maszynisty znajduje się przedział dla kierownika pociągu.
Te i szereg innych udogodnień, sprawiają, że podróż nowymi EN57 AKM, zarówno dla pasażera, jak też obsługi, będzie odbywać się w komfortowych warunkach.
Dopasuj dla mnie
Zaznacz tematy, które Cię interesują. Zapamiętamy wybór tylko na tym urządzeniu.
Informacja: zapisujemy wyłącznie wybór tematów w pamięci przeglądarki (localStorage). Możesz wyłączyć w każdej chwili.
Bądź pierwszy! Dodaj komentarz
Twoja opinia pomaga być na bieżąco
Dodając komentarz, akceptujesz regulamin komentowania.
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników serwisu ostrowmaz24.pl.
Rozpocznij dyskusję – napisz pierwszy komentarz poniżej.