Trwa otwarty konkurs ofert w ramach Programu Wieloletniego "Senior+" na lata 2021-2025. Celem przedsięwzięcia jest zwiększenie aktywnego uczestnictwa seniorów w życiu społecznym poprzez rozbudowę sieci Dziennych Domów "Senior+", a także Klubów "Senior+".
Na realizację programu w przyszłym roku zaplanowano 60 mln. złotych dla wszystkich województwa w Polsce. Konkurs przeznaczony jest do jednostek samorządu terytorialnego. Samorządy mogą składać wnioski od 7 grudnia do 11 stycznia 2022 roku. "Senior+" to miejsce, w którym osoby starsze mogą spędzić czas korzystając z oferty kulturalnej, zajęć sportowych, a także mają zapewnione posiłki i opiekę oraz pomoc w czynnościach dnia codziennego.
W ramach Programu jednostki samorządu terytorialnego mogą ubiegać się o uzyskanie dotacji na:
- utworzenie i/lub wyposażenie placówki "Senior+" (moduł I) w wysokości do 80 proc. całkowitego kosztu realizacji zadania (jednorazowo nie więcej niż 400 tys. zł - w przypadku Dziennego Domu "Senior+" nie więcej niż 200 tys. zł w przypadku Klubu "Senior+"),
- funkcjonowanie istniejących już placówek "Senior+" (moduł II) utworzonych w poprzednich edycjach w wysokości do 50 proc. całkowitego kosztu zadania (nie więcej niż 400,00 zł miesięcznie na utrzymanie jednego miejsca w przypadku Dziennego Domu "Senior+" oraz nie więcej niż 200,00 zł miesięcznie na utrzymanie jednego miejsca w przypadku Klubu "Senior+").
O przyznanie dotacji w ramach konkursu mogą się ubiegać jednostki samorządu terytorialnego na szczeblu gminnym, powiatowym oraz wojewódzkim.
Ofertę należy wypełnić, zapisać i złożyć (za pomocą przycisku "złóż ofertę"), w generatorze obsługi dotacji (god) dostępnym na stronie internetowej: https://das.mrips.gov.pl/ w terminie od 7 grudnia br. do 11 stycznia 2022 r. do godz. 16:00.
Proces składania oferty składa się z następujących kroków:
- Wypełnienia wszystkich pól oferty oraz dodania wymaganych załączników.
- Złożenia oferty w Generatorze Obsługi Dotacji - za pomocą przycisku "złóż ofertę".
- Zapisania złożonej oferty w formacie PDF wraz z załącznikami.
- Podpisania oferty kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez osoby upoważnione do reprezentowania jednostki samorządu terytorialnego i - kontrasygnowania przez skarbnika, wraz z wymaganymi załącznikami.
- Złożenia oferty w wersji elektronicznej do Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego.
Oferta musi być opatrzona podpisem zaufanym i wysłana za pośrednictwem platformy ePUAP.
Dodatkowe informacje na temat naboru wniosków w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim w Warszawie można uzyskać od pracowników Oddziału Pomocy Środowiskowej Wydziału Polityki Społecznej pod nr tel.: (022) 695 71 99, (022) 695 71 90. (022) 695 71 11 oraz znajdują się na stronach internetowych:
Dodaj komentarz
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników serwisu ostrowmaz24.pl.