Ratusz ma inny pomysł niż wiceprzewodnicząca na poprawę bezpieczeństwa na skrzyżowaniu ulic Szkolnej i Sportowej
Na skrzyżowaniu ulic Szkolnej i Sportowej w Ostrowi Mazowieckiej dochodzi do licznych niebezpiecznych sytuacji. Władze miasta oraz wiceprzewodnicząca Rady Miasta mają jednak różne pomysły, jak poprawić tam bezpieczeństwo.
Skrzyżowanie ulic Szkolnej i Sportowej w Ostrowi Mazowieckiej.
Propozycja Anny Krajewskiej
Wiceprzewodnicząca Krajewska złożyła w tej sprawie interpelację, dotyczącą pilnej budowy sygnalizacji świetlnej na tym skrzyżowaniu.
Wiceprzewodnicząca Rady Miasta Anna Krajewska.
– Skrzyżowanie to od lat jest miejscem licznych kolizji drogowych, zarówno tych zgłaszanych służbom ratunkowym, jak i tych, które kończą się porozumieniem uczestników i nie są ujmowane w oficjalnych statystykach. Z informacji uzyskanych od mieszkańców oraz służb wynika, że to jedno z najbardziej niebezpiecznych skrzyżowań w mieście – napisała Krajewska. – Brak sygnalizacji oraz ograniczona widoczność sprawiają, że często dochodzi tam do wymuszeń pierwszeństwa i groźnych sytuacji drogowych. Warto podkreślić, że na tym skrzyżowaniu miał miejsce również tragiczny wypadek śmiertelny, co dodatkowo potęguje obawy mieszkańców i konieczność niezwłocznego podjęcia działań mających na celu poprawę bezpieczeństwa.
Wiceprzewodnicząca Krajewska podkreśliła też, że w rejonie skrzyżowania mieszkańcy zgłaszają nielegalne rajdy samochodowe, co dodatkowo pogarsza sytuację.
- Mając na uwadze dobro mieszkańców i użytkowników dróg, zwracam się z wnioskiem o podjęcie działań zmierzających do budowy instalacji sygnalizacji świetlnej w tym miejscu. Jest to rozwiązanie, które znacząco poprawiłoby bezpieczeństwo, zmniejszyło ryzyko kolejnych wypadków oraz zwiększyło komfort wszystkich uczestników ruchu drogowego, w tym pieszych i rowerzystów - dodała wiceprzewodnicząca Krajewska.
Wiceburmistrz Jolanta Zadroga.
Alternatywa proponowana przez ratusz
Ratusz przedstawił jednak inne rozwiązanie. Wiceburmistrz Jolanta Zadroga przypomniała, że już wcześniej, bo w 2020 roku, starosta zatwierdził projekt stałej organizacji ruchu przewidujący progi zwalniające wyspowe wraz z oznakowaniem pionowym. Miasto planuje również pozyskać dodatkowe środki finansowe.
– Miasto Ostrów Mazowiecka planuje wnioskować o podwyższone przejścia dla pieszych, które przez swoje innowacyjne rozwiązanie łączy funkcję progu zwalniającego i przejścia dla pieszych w jedno – wyjaśniła wiceburmistrz Jolanta Zadroga.
Wiceprzewodnicząca Krajewska chce montażu sygnalizacji świetlnej, podczas gdy ratusz zamierza wprowadzić podwyższone przejścia dla pieszych jako rozwiązanie poprawiające bezpieczeństwo.
Wasze opinie
Dhsk
16:26, 12.06.2025
Znowu wali w Ostrowi. Co za odór z mleczarni. Ktoś z tym zrobi porządek?A gdzie eko? Itd?
Adam12
17:43, 12.06.2025
Wyspy zwalniające są bez sensu bo kierowca łatwo może ją minąć, ale podwyższone przejścia dla pieszych to strzał w dziesiątkę. Proponuję pobudować takie przejścia również w wielu innych miejscach w mieście gdzie kierowcy zdecydowanie przekraczają prędkość (np. ul. Trębickiego).
Inspektor
21:36, 12.06.2025
Progi zrobić i będzie taniej i działające. Sygnalizacja w Ostrowi często się psuje....
Obywatel
00:42, 15.06.2025
Witam
Ja bym bardzoej sie zastanowis nad poorawa bezpieczeństwa na zbiegu ulic widnichowskiej i lipowej. Po zmianie organizacji ruchu na ulicy kolarskiej caly ruchz nowych osiedli przy kolarskiej jedzie lipowo. Brawo..patrza na znaki. Ale. Dojezdzajac do lipowej ul. Widnichowska jest slaba widocznasc w obu kierunkach. Z lewej zaslaniaja drzwwa. Z drugie auta stojace na skwerku zieleni. Kiedys tam bylo lustro. Ktos zabrał.
Proponuje montaż owego lustra by usprawnić ruch drogowy. By bylo bezpieczniej. Bo przez zmiane organizacji na jednej z ulic na tym skrzyzowaniu ruch sie wzmozyl i to znacznie