Regionalny dyrektor Ochrony Środowiska w Białymstoku podpisał w poniedziałek 3 lutego decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie drogi ekspresowej S-61 na odcinku Ostrów Mazowiecka - Szczuczyn z wyłączeniem obwodnicy Łomży.
W ramach planowanego przedsięwzięcia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przewiduje budowę drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym - 2 x 2 pasy ruchu, o długości ok. 74 km., budowę dróg dojazdowych, przeznaczonych dla ruchu lokalnego, budowę 4 miejsc obsługi podróżnych, przełożenie i przebudowę istniejących dróg gminnych, powiatowych i wojewódzkich kolidujących z planowaną inwestycją, przebudowę kolidujących z przedsięwzięciem istniejących urządzeń infrastruktury (m. in. sieci gazowych, energetycznych, wodociągowych, kanalizacyjnych i telekomunikacyjnych), w szczególności przebudowę linii elektroenergetycznych wysokiego, średniego i niskiego napięcia.
Projektowany odcinek drogi ekspresowej będzie przebiegał na terenie dwóch województw: podlaskiego i mazowieckiego. Ze względu na fakt, iż większość przedsięwzięcia zlokalizowana będzie na terenie województwa podlaskiego, postępowanie prowadzone było przez RDOŚ w Białymstoku we współpracy z RDOŚ w Warszawie.
- To kolejny krok zbliżający do budowy Via Baltica - podkreślił Lech Magrel - regionalny dyrektor Ochrony Środowiska w Białymstoku. - Mam nadzieję, że już niebawem Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad złoży wnioski dotyczące pozostałych odcinków tej ważnej, strategicznej inwestycji na terenie województwa podlaskiego - powiedział dyrektor.
Dopasuj dla mnie
Zaznacz tematy, które Cię interesują. Zapamiętamy wybór tylko na tym urządzeniu.
Informacja: zapisujemy wyłącznie wybór tematów w pamięci przeglądarki (localStorage). Możesz wyłączyć w każdej chwili.
Bądź pierwszy! Dodaj komentarz
Twoja opinia pomaga być na bieżąco
Dodając komentarz, akceptujesz regulamin komentowania.
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników serwisu ostrowmaz24.pl.
Rozpocznij dyskusję – napisz pierwszy komentarz poniżej.