Opublikowano . Ostrów Mazowiecka | |


UKE ostrzega - oddzwaniaj z głową

Urząd Komunikacji Elektronicznej informuje, że otrzymuje sygnały od abonentów oraz samych przedsiębiorców telekomunikacyjnych o niepokojącym zjawisku, które w ostatnim czasie ponownie jest wykorzystywane przez oszustów.

Sprawa dotyczy metody oszukiwania abonentów. Abonenci (najczęściej sieci telefonii komórkowych) oszukiwani są poprzez wykorzystywanie ich skłonności do oddzwaniania na nieodebrane połączenia.

- Takie połączenia przychodzą często w godzinach wieczornych i w nocy, co jest celowym działaniem, aby skłonić użytkownika do oddzwonienia. Mechanizm działania samego procederu jest stosunkowo prosty i opiera się w przede wszystkim na nieuwadze czy nadmiernym zaufaniu samego użytkownika - podkreśla Dawid Piekarz, rzecznik prasowy UKE.

Jak donosi UKE, najczęściej na numer użytkownika dzwoni zagraniczny numer często z "egzotycznego" kraju np. z Republiki Konga lub Wybrzeża Kości Słoniowej tj. krajów, których międzynarodowe numery kierunkowe (+243) oraz (+225) pozostawione na wyświetlaczu aparatu użytkownika jako połączenia nieodebrane mogą sugerować, że są to połączenia krajowe. Początek międzynarodowego numeru kierunkowego np. Demokratycznej Republiki Konga (+243.....) lub Wybrzeża Kości Słoniowej (+225...) może być mylony przez użytkownika z numerem kierunkowym strefy np. 22 - Warszawa, 24 - Płock.

- W ostatnim czasie, według otrzymywanych przez nas sygnałów pojawiają się także numery przypominające polskie numery komórkowe, np. 703….., które wykorzystują ten sam mechanizm "naciągania" abonentów. Oszuści najczęściej kierują połączenia na numery komórkowe losowo wybranych użytkowników i oczekują, że ktoś z nich oddzwoni pod wyświetlony numer. Nieświadomi podstępu użytkownicy często oddzwaniają na ten numer i są obciążani przez operatorów kosztami jak za połączenia międzynarodowe. Zdarza się również, że celowo połączenia te są wydłużane, np. w słuchawce użytkownikowi symulowany jest sygnał rozłączenia i jeżeli użytkownik nie rozłączy połączenia w aparacie (nie naciśnie czerwonej słuchawki) połączenie trwa nadal, co za tym idzie, operator nalicza dalej opłaty za to połączenie - zaznacza rzecznik.

Wszelkie wątpliwości i pytania należy kierować do Centrum Informacji Konsumenckiej UKE - infolinia 801-900-853 (koszt połączenia zgodny z cennikiem operatora telekomunikacyjnego) lub pod nr tel. (22) 534-91-74, od poniedziałku do piątku w godzinach 08.15 - 16.15.

Dopasuj dla mnie

Zaznacz tematy, które Cię interesują. Zapamiętamy wybór tylko na tym urządzeniu.

Bądź pierwszy! Dodaj komentarz

Twoja opinia pomaga być na bieżąco

Brak komentarzy

Rozpocznij dyskusję – napisz pierwszy komentarz poniżej.

0 / 1200 Wskazówka: zaznacz fragment artykułu i kliknij „Zacytuj”

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników serwisu ostrowmaz24.pl.

Reklama



Komentarze 0
Opcje

Dostosuj preferencje treści (zapis lokalny w przeglądarce):

Dołącz