Sprawę w Narodowym Funduszu Zdrowia można załatwiać telefonicznie lub przez internet. Sale i punkty obsługi NFZ opublikowały adresy ePUAP, adresy e-maili oraz numery telefonów. Wystawiono też skrzynki, do których można wrzucać dokumenty. Większość spraw jest rozpatrywana na bieżąco.
NFZ informuje, że sprawy związane z Europejską Kartą Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ) załatwiane są przez e-mail, ePUAP, ewentualnie wymianę korespondencji za pomocą skrzynki.
W przypadku zleceń na wyroby medyczne, osoba, która wystawia zlecenie, może je od razu potwierdzić elektronicznie. Pacjent otrzymuje wówczas numer zlecenia (telefonicznie, e-mail lub SMS) i nie musi już go potwierdzać w NFZ. Może udać się z tym numerem bezpośrednio do apteki czy sklepu medycznego lub zamówić wyrób przez internet.
Jeśli potwierdzenie będzie w formie papierowej, trzeba je dodatkowo potwierdzić w NFZ. Fundusz zaleca, aby zrobić to drogą elektroniczną (przesyłając e-mailem skan) lub przez wymianę korespondencji za pomocą skrzynki.
Rozpatrywanie korespondencji w sprawie leczenia uzdrowiskowego jest zawieszone. Dokumenty w tej sprawie można dostarczyć po odwołaniu stanu epidemii i - jak podaje NFZ - nie będzie miało to wpływu na kolejność rozpatrywania.
Szczegółowe dane kontaktowe do oddziałów wojewódzkich i delegatur są na stronie nfz.gov.pl.
źródło: Polska Agencja Prasowa (PAP)
Dopasuj dla mnie
Zaznacz tematy, które Cię interesują. Zapamiętamy wybór tylko na tym urządzeniu.
Informacja: zapisujemy wyłącznie wybór tematów w pamięci przeglądarki (localStorage). Możesz wyłączyć w każdej chwili.
Wybraliśmy dla Ciebie
Bądź pierwszy! Dodaj komentarz
Twoja opinia pomaga być na bieżąco
Dodając komentarz, akceptujesz regulamin komentowania.
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników serwisu ostrowmaz24.pl.
Rozpocznij dyskusję – napisz pierwszy komentarz poniżej.