Osoby posługujące się językiem migowym mogą poczuć się w ZUS komfortowo. Oprócz przeszkolonych w tym zakresie pracowników sal obsługi klienta w Zakładzie uruchomiona została usługa wideotłumaczeń.
Usługa wideotłumaczeń wdrożona została pilotażowo (do końca lipca 2013) w ośmiu placówkach ZUS, do których najczęściej zgłaszają się klienci z niepełnosprawnością słuchu: w I Oddziale ZUS w Warszawie, I Oddziale ZUS w Łodzi, Oddziale ZUS we Wrocławiu, Oddziale ZUS w Rzeszowie, I Oddziale ZUS w Poznaniu, Oddziale ZUS w Lublinie, w Inspektoracie ZUS Gdańsk-Wrzeszcz oraz w Inspektoracie ZUS w Jeleniej Górze.
Podczas dwumiesięcznego pilotażu osoby z niepełnosprawnością słuchu mogą korzystać na sali obsługi klientów z dostępu on-line do profesjonalnego call center, obsługiwanego przez osoby legitymujące się certyfikatami T1 i T2 tłumacza polskiego języka migowego i systemu językowo-migowego. Wnioski z pilotażu posłużą do opracowania koncepcji rozwoju kanałów komunikacji z ZUS dedykowanych osobom niepełnosprawnym.
Warto dodać, że zarówno strona internetowa ZUS (www.zus.pl), jak i portal Platformy Usług Elektronicznych (www.pue.zus.pl) są w pełni przystosowane do obsługi przez osoby niedowidzące.
Barbara Smardzewska - Czmiel
Rzecznik Prasowy O/ZUS w Płocku
Dopasuj dla mnie
Zaznacz tematy, które Cię interesują. Zapamiętamy wybór tylko na tym urządzeniu.
Informacja: zapisujemy wyłącznie wybór tematów w pamięci przeglądarki (localStorage). Możesz wyłączyć w każdej chwili.
Bądź pierwszy! Dodaj komentarz
Twoja opinia pomaga być na bieżąco
Dodając komentarz, akceptujesz regulamin komentowania.
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników serwisu ostrowmaz24.pl.

Rozpocznij dyskusję – napisz pierwszy komentarz poniżej.