Opublikowano . Ostrów Mazowiecka | |


ZUS: Język migowy przez wideotelefon

Osoby posługujące się językiem migowym mogą poczuć się w ZUS komfortowo. Oprócz przeszkolonych w tym zakresie pracowników sal obsługi klienta w Zakładzie uruchomiona została usługa wideotłumaczeń.

Usługa wideotłumaczeń wdrożona została pilotażowo (do końca lipca 2013) w ośmiu placówkach ZUS, do których najczęściej zgłaszają się klienci z niepełnosprawnością słuchu: w I Oddziale ZUS w Warszawie, I Oddziale ZUS w Łodzi, Oddziale ZUS we Wrocławiu, Oddziale ZUS w Rzeszowie, I Oddziale ZUS w Poznaniu, Oddziale ZUS w Lublinie, w Inspektoracie ZUS Gdańsk-Wrzeszcz oraz w Inspektoracie ZUS w Jeleniej Górze.


Podczas dwumiesięcznego pilotażu osoby z niepełnosprawnością słuchu mogą korzystać na sali obsługi klientów z dostępu on-line do profesjonalnego call center, obsługiwanego przez osoby legitymujące się certyfikatami T1 i T2 tłumacza polskiego języka migowego i systemu językowo-migowego. Wnioski z pilotażu posłużą do opracowania koncepcji rozwoju kanałów komunikacji z ZUS dedykowanych osobom niepełnosprawnym.

Warto dodać, że zarówno strona internetowa ZUS (www.zus.pl), jak i portal Platformy Usług Elektronicznych (www.pue.zus.pl) są w pełni przystosowane do obsługi przez osoby niedowidzące.

Barbara Smardzewska - Czmiel
Rzecznik Prasowy O/ZUS w Płocku

Dopasuj dla mnie

Zaznacz tematy, które Cię interesują. Zapamiętamy wybór tylko na tym urządzeniu.

Bądź pierwszy! Dodaj komentarz

Twoja opinia pomaga być na bieżąco

Brak komentarzy

Rozpocznij dyskusję – napisz pierwszy komentarz poniżej.

0 / 1200 Wskazówka: zaznacz fragment artykułu i kliknij „Zacytuj”

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników serwisu ostrowmaz24.pl.

Reklama



Komentarze 0
Opcje

Dostosuj preferencje treści (zapis lokalny w przeglądarce):

Dołącz