Od kilku lat rynek e-commerce w Polsce odnotowuje dynamiczne wzrosty. Polacy coraz chętniej kupują przez internet - zwłaszcza z uwagi na wygodę dostawy zakupów.
Jakie formy dostawy wybierają najchętniej i którym firmom kurierskim najbardziej ufają?
Jakie formy dostawy zakupów internetowych wybierają Polacy?
Kupowanie w sieci to nie tylko wygoda, jeśli chodzi o sam proces zakupowy, ale również, jeśli chodzi o proces dostawy. Nic więc dziwnego, że będący w ciągłym niedoczasie Polacy coraz chętniej zakupy w sklepach stacjonarnych zamieniają na zakupy w sklepach internetowych, które można zrobić o dowolnej porze dnia lub nocy, w dowolnym czasie modyfikując zawartość koszyka. Jak wynika z corocznego raportu "E-commerce w Polsce 2019", autorstwa Gemius i Izby Gospodarki Elektronicznej, mając na uwadze właśnie aspekt związany z wygodą, polscy klienci e-commerce'ów, wybierają przede wszystkim dostawę kurierem bezpośrednio do domu lub pracy (takiej odpowiedzi udzieliło 58 proc. respondentów, biorących udział w badaniu) oraz odbiór zakupów w paczkomacie (takiej odpowiedzi udzieliło 52 proc. respondentów, biorących udział w badaniu). Te same formy dostawy najmocniej motywują Polaków do kupowania online, zostawiając pozostałe daleko w tyle. Dla 71 proc. z nich jest to dostawa kurierska pod wskazany adres, a dla 61 proc. - dostawa do automatów InPostu. Zamawianie kuriera lub dostawy do paczkomatu to tak naprawdę tylko kilka kliknięć, dzięki którym w krótkim czasie można cieszyć się z dostarczonej przesyłki z zamówionymi produktami.
74 proc. klientów e-commerce w Polsce korzysta z paczkomatów
Badania przeprowadzone przez Kantar TNS jednoznacznie wskazują na to, że z paczkomatów - jako formy odbioru zakupów internetowych - korzysta już 74 proc. polskich konsumentów kupujących online. Co ciekawe, nie pochodzą oni tylko z największych aglomeracji, ale również ze średnich i małych miejscowości, a nawet wsi. Ze względu na wielkość miejsca zamieszkania, korzystanie z Paczkomatów przez Polaków wygląda następująco: 81 proc. - mieszkańcy dużych miast, 77 proc. - mieszkańcy średnich miast, 74 proc. - mieszkańcy małych miast, 71 proc. - mieszkańcy wsi.
Z badań wynika, że w zasadzie każdy internauta słyszał o usłudze paczkomatów, a 3 na 4 przynajmniej raz w ciągu ostatnich trzech miesięcy odebrało paczkę z automatu InPostu. Na bardzo wysokim poziomie kształtuje się również skłonność do polecania paczkomatów przez osoby, które już z nich korzystają. Nic w tym dziwnego - automaty są dostępne niemal na każdym kroku, a korzystanie z nich jest proste i bardzo intuicyjne. W dodatku, dostawa do nich następuje nawet w dzień po wysłaniu paczki przez sprzedającego, a koszt skorzystania z usługi należy do jednych z najniższych w branży firm kurierskich.
Którym firmom kurierskim ufają Polacy?
Z raportu Gemius i Izby Gospodarki Elektronicznej “E-commerce w Polsce 2019” wynika, że na podium najczęściej wybieranych przez Polaków kupujących online firm kurierskich, stoją rokrocznie te same marki: DPD (tę firmę wskazało 29 proc. respondentów), DHL (tę firmę wskazało 26 proc. respondentów) oraz InPost (tę firmę wskazało 20 proc. respondentów). Warto zauważyć, że usługi kurierskie InPostu z roku na rok stają się coraz bardziej popularne wśród polskich klientów sklepów internetowych. Firma odnotowała w tym aspekcie - w porównaniu z 2018 rokiem - wzrost o 5 punktów procentowych, utrzymując miejsce w czołówce. Nie da się ukryć, że duża w tym zasługa innowacyjnych rozwiązań, jakie oferuje InPost, z paczkomatami na czele.
Artykuł sponsorowany
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników serwisu ostrowmaz24.pl.