Opublikowano . Kraj i świat | Aktualności | Pozostałe wiadomości


Przebiegła mysz - Google

Google dąży do prezentowania swoim użytkownikom jak najtrafniejszych odpowiedzi na zadawane przez nich pytania. Strony, do których odnośniki pojawiają się najwyżej w wynikach wyszukiwania, powinny być bezpieczne, godne zaufania i bogate w wartościową dla internauty treść. Witryny z TOP 10 muszą mieć wersję mobilną, bo znaczna część użytkowników korzysta z internetu za pośrednictwem smartfonów i tabletów. Nie łatwo jest wybrać najbardziej wartościowe strony, szczególnie że jest ich w sieci coraz więcej, toteż Google ma ponad 100 tajnych kryteriów, na podstawie których tworzy rankingi witryn. Tajnych — ponieważ firma z Mountain View nie podaje większości z nich do publicznej wiadomości.

2020/10/9b311d0e83647ea5881f4a18d70b2068-jpg_5f856903dcf5b

Cierpliwy kot – pozycjoner

Badania pokazują, że 90% użytkowników sieci odwiedza wyłącznie pierwszą dziesiątkę stron prezentowanych przez Google. Co oznacza, że firmy i sklepy internetowe chcąc odnieść sukces, muszą znaleźć się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania. Tylko jak to zrobić skoro warunki, które należy spełnić, są tajemnicą amerykańskiego giganta? W ociągnięciu tego celu pomoże pozycjoner, czyli osoba zajmująca się umieszczaniem stron www na szczycie wyników wyszukiwania. Pozycjonowanie strony internetowej polega na dostosowaniu jej do ideałów, dzięki czemu Google uzna, że witryna zasługuje na najwyższe miejsce w wynikach wyszukiwania. Pracą pozycjonera jest odkrywanie kryteriów, którymi kierują się roboty Google, testowanie najlepszych rozwiązań, udoskonalanie metod osiągania wysokich miejsc w rankingu stron i stałe śledzenie zmian oraz szybka reakcja na nie.

Panda i pingwin – ulubione zwierzęta pozycjonera

To jak ważne jest stałe śledzenie trendów i szybka reakcja na zmiany pokazało wprowadzenie przez Google dwóch algorytmów: pandy, która promuje witryny o unikalnych, wysokiej jakości treściach i pingwina, który rozprawił się z systemami wymiany linków i podnoszeniem pozycji witryn przez dużą liczbę słabej jakości linków. Dlatego tak ważny jest odpowiedni link building. Po wprowadzeniu każdego z tych algorytmów w wynikach wyszukiwania następowały ogromne zmiany. Jedne strony nagle znalazły się na szczycie, podczas gdy inne spadły poza pierwszą setkę. Pozycjonerzy, którzy na bieżąco śledzili działania Google, zareagowali natychmiast, jednak wiele firm, które nie poświęcały należytej uwagi działaniom firmy z Mountain View straciło ogromne pieniądze i pozycje, której odbudowa była bardzo trudna, a w niektórych przypadkach okazała się niemożliwa.

Niekończąca się zabawa w kotka i myszkę

Zabawa w kotka i myszkę między pozycjonerami a Google nigdy się nie kończy. Wyszukiwarka dąży do zwracania coraz lepszych i bardziej wartościowych wyników, toteż wciąż udoskonala swoje algorytmy. Z kolei pozycjonerzy chcą by strony ich klientów „zasługiwały” na miejsce w pierwszej dziesiątce, dlatego stale monitorują wszelkie ruchy i zmiany, które zachodzą w mechanizmach działania wyszukiwarki. Pozycjonowanie stron www to nieustanne śledzenie trendów, nauka i udoskonalanie swoich umiejętności oraz konieczność natychmiastowego reagowania na zmiany. Z tego powodu firmy, którym zależy na wysokiej pozycji ich strony w wynikach wyszukiwania wolą zlecać to niełatwe zadanie specjalistom. Samodzielne pozycjonowanie strony wymaga wiele czasu i zaangażowania. Większość przedsiębiorców woli przeznaczyć je na rozwijanie własnego biznesu pozostawiając dbanie o wysokie pozycje w wyszukiwarce osobom, które zajmują się wyłącznie odkrywaniem tajemnic Google.

Artykuł sponsorowany

Dodaj komentarz



Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników serwisu ostrowmaz24.pl.