O zagrożeniach wynikających z powszechnej dostępności dopalaczy i innych środków psychoaktywnych w szkołach oraz sposobach radzenia sobie z tym problemem dyskutowali specjaliści podczas szkolenia dla pedagogów i psychologów.
- Przedstawiono procedury postępowania nauczycieli oraz zasady współpracy szkół z policją w sytuacjach zagrożenia dzieci oraz młodzieży przestępczością i demoralizacją, w szczególności narkomanią, alkoholizmem i prostytucją. W spotkaniu wzięli też udział przedstawiciele innych podmiotów tj. Państwowej Powiatowej Inspekcji Sanitarnej w Ostrołęce, Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji, Mazowieckiego Centrum Polityki Społecznej. Przekazali oni specjalistyczną informację o narkotykach i psychoaktywnych składnikach dopalaczy - relacjonuje asp. Bożena Piersa z ostrołęckiej policji.
Pedagodzy z rejonu zostali zapoznani z nowo ruszającym programem "Jest z nami dziecko". Materiały w postaci algorytmów postępowania w przypadkach stwierdzenia symptomów przemocy w rodzinie wraz z przewodnikiem zostały opracowane w Instytucie Psychologii Zdrowia Ogólnopolskiego Pogotowia dla Ofiar Przemocy w Rodzinie "Niebieska Linia". Są dostępne również na stronie Niebieskiej Linii.
Dopasuj dla mnie
Zaznacz tematy, które Cię interesują. Zapamiętamy wybór tylko na tym urządzeniu.
Informacja: zapisujemy wyłącznie wybór tematów w pamięci przeglądarki (localStorage). Możesz wyłączyć w każdej chwili.
Wybraliśmy dla Ciebie
Mieszkańcy komentują
1 wpis · Dołącz do rozmowy
Dodając komentarz, akceptujesz regulamin komentowania.
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników serwisu ostrowmaz24.pl.
Podczas spotkania wykład na temat właściwej profilaktyki wygłosiła p. Iwona Stachowiak- psycholog klinicysta, która pracuje w ostrowskiej Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej.
Wykład . I. Stachowiak poruszył słuchaczy. W przerwie wiele osób prosiło o kontakt. Byłam dumna , że Pani Iwona pokazała jaka w istocie powinna być profilaktyka i dlaczego tak ważny jest trening emocjonalny. Pani Iwono gratuluję i dziękuję.