W ostatnim czasie co raz częściej funkcjonariusze otrzymują zgłoszenia dotyczące oszustw w Internecie. W związku z tym policjanci apelują o zachowanie szczególnej ostrożności podczas zakupów online.
Tym razem ofiarą internetowych oszustów zostali mieszkańcy powiatu wyszkowskiego. Pomimo uiszczonej wpłaty za zamówienie towar nie został wysyłany, bądź nie zgadzał się z opisem. Sprawy nie dało się jednak wyjaśnić, ponieważ sprzedający urwał kontakt z klientami, a zwrotu pieniędzy nie dokonał.
W zasadzkę oszusta dała się złapać 17 - letnia mieszkanka powiatu wyszkowskiego. Dokonała ona zakupu smartfonu na popularnej platformie sprzedażowej, gdyż znalazła go w okazyjnej cenie. Jak się później okazało nie było warto. Po wpłaceniu sumy 3 tys. zł na konto sprzedającego, kontakt z nim się urwał. Dziewczyna nie otrzymała towaru, ani zwrotu pieniędzy.
Należy jednak pamiętać, że ofiarami oszustw internetowych stają się zarówno kupujący jak i sprzedający. Dlatego zawsze warto zachować szczególną ostrożność i zasadę ograniczonego zaufania.
Przy zakupach warto sprawdzić opinię o danym sklepie bądź sprzedającym. Dobrze jest zwrócić uwagę jak długo używa tego portalu. Jeżeli jest możliwość to warto wybrać formę płatności przy odbiorze. Wtedy jest pewność, iż nie stracimy swoich pieniędzy.
Dopasuj dla mnie
Zaznacz tematy, które Cię interesują. Zapamiętamy wybór tylko na tym urządzeniu.
Informacja: zapisujemy wyłącznie wybór tematów w pamięci przeglądarki (localStorage). Możesz wyłączyć w każdej chwili.
Wybraliśmy dla Ciebie
Bądź pierwszy! Dodaj komentarz
Twoja opinia pomaga być na bieżąco
Dodając komentarz, akceptujesz regulamin komentowania.
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników serwisu ostrowmaz24.pl.
Rozpocznij dyskusję – napisz pierwszy komentarz poniżej.