Policjanci wciąż przypominają, by w przypadku odebrania przez komunikator portalu społecznościowego prośbę o pomoc finansową, weryfikować te informacje i nawiązać kontakt telefoniczny z nadawcą. W innym przypadku możemy paść ofiarą oszustwa.
- W piątek po południu mieszkanka gminy Brok zgłosiła oszustwo internetowe. 42-latka opowiedziała, że jej teściowa poprosiła ją aby przesłała kuzynce na rachunek bankowy kilkaset złotych. Taką prośbę poprzez komunikator społeczny otrzymała jej teściowa od "kuzynki". Kobieta spełniła jej prośbę i przelała na podany nr rachunku bankowego kilkaset złotych. Potem 42-latka próbowała skontaktować się telefonicznie z "kuzynką" jednak bezskutecznie. Udało jej się skontaktować z mężem "kuzynki" i w ten sposób dowiedziała się, że padła ofiarą oszustwa. Kuzynka nie wysyłała żadnych próśb o pomoc finansową - informuje asp. Marzena Laczkowska.
Metody działania internetowych oszustów nie są nowe, ale wciąż zaskakująco skuteczne. Wykorzystują oni łatwowierność ludzi i brak czujności, podszywając się pod znajomych na portalach społecznościowych i wyłudzając pieniądze.
Niestety zabezpieczenia kont nie są w stanie całkowicie powstrzymać przestępców. Potrafią oni włamać się na profile i wysyłać wiadomości do rodziny i znajomych "właściciela", prosząc o pomoc finansową.
Prosta metoda na uniknięcie oszustwa? Weryfikacja! Zanim przelejesz pieniądze, zadzwoń do nadawcy wiadomości i upewnij się, że to on ją wysłał. Niestety wiele osób pomija ten krok, co kończy się utratą pieniędzy.
Dopasuj dla mnie
Zaznacz tematy, które Cię interesują. Zapamiętamy wybór tylko na tym urządzeniu.
Informacja: zapisujemy wyłącznie wybór tematów w pamięci przeglądarki (localStorage). Możesz wyłączyć w każdej chwili.
Wybraliśmy dla Ciebie
Bądź pierwszy! Dodaj komentarz
Twoja opinia pomaga być na bieżąco
Dodając komentarz, akceptujesz regulamin komentowania.
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników serwisu ostrowmaz24.pl.
Rozpocznij dyskusję – napisz pierwszy komentarz poniżej.