Opublikowano . Ostrów Mazowiecka | Aktualności | Edukacja


Maj w Ekonomiku (zdjęcia)

Jedni uczniowie podsumowują swoją pracę w szkole średniej egzaminami maturalnymi, a pozostali stawiają czoła nowym wyzwaniom.

13052015maj_ekonomik1_13_05_15

Tym razem uczniowie Ekonomika mieli okazję zmierzyć się z tematyką Unii Europejskiej w konkursie zaproponowanym przez posła do Parlamentu Europejskiego - Zbigniewa Kuźmiuka.

Do szkolnej komisji wpłynęło klika prac, każda miała inną formę i dotyczyła różnych aspektów integracji.

- Ocenialiśmy pomysł, treść merytoryczną. Myślałem, że o Unii Europejskiej wiele już powiedziano i trudno wymyślić coś oryginalnego. Prace uczniowskie przyniosły miłe zaskoczenie, gdyż każda poruszała inne problemy, była pisana innym językiem - ocenia koordynator konkursu Michał Kulesza.

Zwycięską pracę napisał Adrian Kręciewski uczeń Technikum nr 2 im. Powstańców Styczniowych. Pracę wyróżniała forma - wywiad przeprowadzony z przedstawicielem młodego pokolenia. Dowiadujemy się z niej o integracji widzianej oczami blisko dwudziestolatka. Pojawia się trochę informacji z naszego podwórka: Ekonomik przed i po wejściu do wspólnoty, czyli boisko wielofunkcyjne oraz udział w projekcie unijnym. Nagrodą jest wyjazd do Brukseli połączony ze zwiedzaniem instytucji europejskich. Po powrocie Adrian obiecał podzielić się wrażeniami z pobytu.

Ogólnopolski projekt edukacyjny "Młodzi Głosują - wybory prezydenckie 2015". Akcja trwa już 20 lat i jest to efektywny sposób na edukację obywatelską i zwiększenie udziału młodych Polaków w życiu publicznym. Dodatkowo uczniowie, organizując w swoim środowisku działania pro frekwencyjne, przyczyniają się do większej aktywności obywatelskiej dorosłych Polaków.

Uczennice klasy I LOB utworzyły szkolną komisję wyborczą oraz przeprowadziły kampanię informacyjną wśród innych uczniów szkoły. Wstępnym elementem akcji było propagowanie i promowanie samego aktu wyborczego. Informowano o znaczeniu każdego głosu, ale także jak prawidłowo głosować.

Pierwsza tura odbyła się 30 kwietnia 2015 roku. Frekwencja 35% może nie była powalająca, ale osoby, które głosowały podeszły solidnie do obowiązku. Rzadko kiedy głosujący nie posiadał dokumentu tożsamości, a mała liczba głosów nieważnych może wskazywać na poważne podejście do wyborów. Same wyniki nie są najważniejsze, liczy się zaangażowanie w działania obywatelskie - szczególnie wkład pracy komisji wyborczej, która zaplanowała i przeprowadziła całe przedsięwzięcie.

- Od samego początku podział pracy i odpowiedzialności powodował, że wyniki pracy musiały być wzorowe. Moim zdaniem, każdy młody człowiek, również niepełnoletni, powinien mieć szansę wypowiedzenia się w sprawach publicznych, w kwestii tego kto i w jaki sposób powinien nas reprezentować. Jeżeli przed ukończeniem 18 lat nie będziemy brali czynnego udziału w życiu publicznym, to uzyskanie pełnoletniości nic tutaj nie zmieni. Zainteresowanie  polityką, społeczna świadomość, aktywność, czy udział w wyborach to nawyki, które powinniśmy kształtować jak najwcześniej - dodaje Michał Kulesza.

Aby akcja miała wymiar realny, w Ekonomiku zostanie przeprowadzona druga tura wyborów. W II turze wybiorą jednego z dwóch kandydatów, którzy w szkolnych wyborach uzyskali największą liczbę głosów.

Społeczność Ekonomika w najbliższym czasie planuje kolejne dwa wydarzenia, które dotyczą podobnej tematyki. 21 maja odbędzie się "Między-klasowy konkurs wiedzy o społeczeństwie - 25 wolności" oraz 27 maja jego edycja dla gimnazjalistów.

Zobacz zdjęcia:
Maj w Ekonomiku (fot. archiwum szkoły)

Dodaj komentarz



Zobacz zdjęcia: Maj w Ekonomiku (zdjęcia)

1/16
2/16
3/16
4/16
5/16
6/16
7/16
8/16
9/16
10/16
11/16
12/16

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników serwisu ostrowmaz24.pl.