Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów napływają skargi dotyczące oferty usług telekomunikacyjnych od spółki PGT działającej pod nazwą Telefonia Polska Razem, która wprowadza konsumentów w błąd informując, że reprezentuje dotychczasowego operatora.
- W związku z napływającymi sygnałami, prezes UOKiK w połowie lutego 2016 roku wszczął postępowanie przeciwko PGT oraz zdecydował o ostrzeżeniu konsumentów, ponieważ praktyki spółki mogą powodować znaczne straty finansowe i niekorzystne skutki dla szerokiego kręgu konsumentów - informuje UOKiK.
Jak podaje na swojej oficjalnej stronie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, firma PGT, oferująca usługi pod marką Telefonia Polska Razem:
1. Wprowadza w błąd, podając się za operatora, z którym konsument ma aktualnie zawartą umowę. Przedstawiciele PGT twierdzą ponadto, że podpisanie dokumentów to jedynie zmiana dotychczasowych warunków. W rzeczywistości klient, pod wpływem błędnych informacji, zmienia operatora i zawiera nową umowę.
2. Nie przekazuje konsumentom podpisanych umów - wszystkie dokumenty zabiera przedstawiciel PGT. W związku z tym klienci o zmianie operatora dowiadują się po otrzymaniu pierwszej faktury. W efekcie - większość skarżących do UOKIK konsumentów nie miała świadomości z kim, kiedy i na jakich warunkach zawarli umowę. Mogło to uniemożliwiać odstąpienie od niej. Ponadto, osoby, które chciały odstąpić od umowy, były obciążane opłatami w wysokości od 500 do 1500 zł. W takiej sytuacji wielu klientów mogło zdecydować się na kontynuowanie umowy z PGT.
W myśl ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, ostrzeżenia są wykorzystywane w przypadku stwierdzenia przez UOKiK szczególnie uzasadnionego podejrzenia stosowania przez przedsiębiorcę nielegalnej praktyki, która może narazić szeroki krąg konsumentów na znaczne straty finansowe lub niekorzystne skutki.
Konsumenci, w przypadku podejrzenia oszustwa, mogą kontaktować się z Infolinią Konsumencką pod nr. tel. 800-889-866 (od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 - 17.00). Infolinia będzie czynna od 22 lutego do 30 kwietnia 2016 r. z Miejskim Rzecznikiem Konsumentów pod nr tel. (29) 764-68-11, wew. 324 oraz Powiatowym Rzecznikiem Konsumentów, nr tel. (29) 764-20-79.
Dopasuj dla mnie
Zaznacz tematy, które Cię interesują. Zapamiętamy wybór tylko na tym urządzeniu.
Informacja: zapisujemy wyłącznie wybór tematów w pamięci przeglądarki (localStorage). Możesz wyłączyć w każdej chwili.
Wybraliśmy dla Ciebie
Bądź pierwszy! Dodaj komentarz
Twoja opinia pomaga być na bieżąco
Dodając komentarz, akceptujesz regulamin komentowania.
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników serwisu ostrowmaz24.pl.
Rozpocznij dyskusję – napisz pierwszy komentarz poniżej.