78 połamanych słupów, kilkaset pozrywanych i poszarpanych przewodów linii wszystkich napięć - z tymi awariami po piątkowych burzach musieli się zmierzyć elektromonterzy na terenie warszawskiego oddziału PGE. Najtrudniejsza sytuacja była na obszarze rejonu ostrołęckiego.
O sytuację zapytaliśmy koordynatora ds. komunikacji PGE Dystrybucja S.A. Oddział Warszawa. Uzyskaliśmy odpowiedź, że burze spowodowały liczne uszkodzenia fragmentów sieci przesyłowej na bardzo rozległych obszarach.
- W takich sytuacjach brygady Pogotowia Energetycznego i wszyscy elektromonterzy od razu przystępują do pracy. Najpierw wymieniają złamane słupy, reperują zerwane przewody i usuwają inne usterki na liniach wysokiego i średniego napięcia. Dopiero po usunięciu uszkodzeń na wysokim i średnim napięciu można przystąpić do pracy przy liniach niskiego napięcia i przy drobniejszych usterkach u klientów - informuje Katarzyna Burda-Mazurek z PGE Dystrybucja S.A. Oddział Warszawa.
Najtrudniejsza sytuacja była na terenie rejonu ostrołęckiego, szczególnie w gminach Troszyn i Czerwin, Mińsk Mazowiecki, Wyszków i Legionowo. Na tym obszarze w piątek kilka minut po godz. 14.00 odnotowano wyłączenie trzynastu linii średniego napięcia i w związku z tym ponad 400 stacji transformatorowych.
- To oznaczało, że bez prądu było ok. 10 tys. odbiorców. Po kilku minutach te liczby się podwoiły. Największe zniszczenia poczynił porywisty wiatr oraz gałęzie i drzewa powalone na linie - wyjaśnia Katarzyna Burda-Mazurek. - Do pracy przy usuwaniu awarii stawili się natychmiast wszyscy pracownicy, którzy mają odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia do pracy przy sieci. W sumie w Oddziale Warszawa od piątku przez cały weekend pracowały 94 brygady własne i 49 brygad firm, z którymi współpracujemy.
Jak zapewnia koordynator ds. komunikacji PGE Dystrybucja S.A. Oddział Warszawa, obecnie sieć pracuje normalnie i realizowane są zgłoszenia indywidualnych odbiorców.
- Od piątku wszystkie ekipy monterów nieprzerwanie pracowały w terenie, starając się usunąć awarie i w możliwie najkrótszym czasie przywrócić zasilanie u wszystkich odbiorców. Bardzo przepraszamy klientów za wszelkie utrudnienia związane z awariami - dodaje Katarzyna Burda-Mazurek.
Dopasuj dla mnie
Zaznacz tematy, które Cię interesują. Zapamiętamy wybór tylko na tym urządzeniu.
Informacja: zapisujemy wyłącznie wybór tematów w pamięci przeglądarki (localStorage). Możesz wyłączyć w każdej chwili.
Wybraliśmy dla Ciebie
Bądź pierwszy! Dodaj komentarz
Twoja opinia pomaga być na bieżąco
Dodając komentarz, akceptujesz regulamin komentowania.
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników serwisu ostrowmaz24.pl.
Rozpocznij dyskusję – napisz pierwszy komentarz poniżej.