Po ponad roku prawdopodobnie zakończyło się postępowanie przetargowe na wykonanie 35-kilometrowego odcinka Sadowne-Czyżew linii kolejowej E75 Rail Baltica.
Firmą która zrealizuje inwestycję wycenianą przez zamawiającego na blisko 820 mln zł jest Intercor z ofertą na 583 mln zł wybrana ponownie jako najkorzystniejsza oferta w dniu 31 marca po odwołaniach Torpolu i Budimeksu.
Pierwsze ogłoszenie o wyborze najkorzystniejszej oferty datowane jest na 7 lutego 2017 roku, jednak zastrzeżenia co do oferenta zostały złożone do KIO, tym samym zamawiający unieważnił decyzję o wyborze najkorzystniejszej oferty w dniu 14 marca 2017.
Ostatecznie 31 marca ponownie na wykonawcę odcinka została wybrana oferta firmy Intercor o wartości 583 mln zł, 29-miesięcznym terminem realizacji oraz gwarancją na 72 miesiące.
W ramach modernizacji linii E75 na odcinku Sadowne-Czyżew wykonane mają być następujące elementy: przebudowa trzech mostów, 11 przepustów pod torami, wiadukt kolejowy w Małkini, 12 peronów, dwie stacje kolejowe, 11 przejazdów, nowy tor na moście nad rzeką Bug, dodatkowy tor na odcinku Prostyń Bug-Małkinia, przejście dla pieszych pod torami w Małkini, Lokalne Centrum Sterowania w Małkini oraz przebudowa 35 km linii od km 71,800 do km 107,260 łączącej obie miejscowości, realizacja inwestycji przewidziana jest na lata 2017-2019.
Inwestycja jest współfinansowana jest z instrumentu unijnego CEF "Łącząc Europę", linia E75 to jedyne połączenie kolejowe krajów nadbałtyckich z Polską i pozostałymi krajami UE, dzięki niej pociągi pasażerskie będą mogły poruszać się z prędkością nawet 160 km/h, co znacząco skróci czas podróży, ale i nie tylko zmodernizowane zostaną również stacje, na których mają znaleźć się udogodnienia dla niepełnosprawnych, pojawią się nowe wiaty, ławki oraz pozostała infrastruktura peronów.
Dzięki Lokalnemu Centrum Sterowania w Małkini zwiększy się bezpieczeństwo oraz możliwość obsługi większej ilości składów towarowych jak i osobowych. System zintegrowany zostanie z Europejskim System Zarządzania Ruchem Kolejowym - ERTMS/ETCS.
Linia kolejowa E75 (Rail Baltica) jest elementem priorytetowego przedsięwzięcia w korytarzu Morze Północne-Morze Bałtyckie, zakładającym utworzenie jednolitego korytarza kolejowego łączącego Warszawę przez Kowno i Rygę z Tallinnem. Jest to priorytetowy projekt UE: ma duże znaczenie polityczne i strategiczne, ponieważ będzie stanowić jedyne połączenie kolejowe krajów bałtyckich z Polską i pozostałymi krajami Unii Europejskiej.
Dopasuj dla mnie
Zaznacz tematy, które Cię interesują. Zapamiętamy wybór tylko na tym urządzeniu.
Informacja: zapisujemy wyłącznie wybór tematów w pamięci przeglądarki (localStorage). Możesz wyłączyć w każdej chwili.
Wybraliśmy dla Ciebie
Bądź pierwszy! Dodaj komentarz
Twoja opinia pomaga być na bieżąco
Dodając komentarz, akceptujesz regulamin komentowania.
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników serwisu ostrowmaz24.pl.
Rozpocznij dyskusję – napisz pierwszy komentarz poniżej.