Opublikowano . Mazowieckie | Aktualności | Wiadomości z kraju i ze świata


Daj się oświecić - złóż online wniosek w programie "Mój prąd"

Już ponad 100 tysięcy osób złożyło wnioski o dofinansowanie w ramach programu "Mój prąd". Połowa z nich zrobiła to przez internet!

2020/01/fotowoltaika-jpg_5e217fce3847e

"Mój prąd" to prawdopodobnie największy w Europie program dedykowany finansowaniu mikroinstalacji fotowoltaicznych (PV). To miliard złotych na rozwój przydomowych źródeł energii odnawialnej (np. niewielkiej elektrowni słonecznej).

Bez napięcia

5 tysięcy zł - nawet na takie dofinansowanie mogą liczyć ci, którzy wezmą udział w programie. Oferowane dofinansowanie - w formie dotacji - pokrywa do 50% kosztów kwalifikowanych montażu i zakupu mikroinstalacji.

- Wnioski o dofinansowanie można składać przez internet - wystarczy mieć profil zaufany. Z miesiąca na miesiąc z tej możliwości korzysta coraz więcej osób - mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. - Tylko od początku lipca wnioski online złożyło niemal 6,5 tysiąca osób, a od 21 października - czyli od dnia kiedy uruchomiliśmy tę e-usługę - 52 026 - dodaje szef MC. 

W przypadku chęci otrzymania dofinansowania kolejność działania powinna być następująca:

Krok 1: Kup i zamontuj mikroinstalację fotowoltaiczną.

Krok 2: Poczekaj na instalację przez zakład energetyczny licznika dwukierunkowego.

Ważne! Instalacja nie może być przyłączona przed 23 lipca 2019 r.

Krok 3: Podpisz umowę dwustronną z dystrybutorem energii o przyłączeniu mikroinstalacji do sieci elektrycznej.

Krok 4: Złóż przez internet wniosek o dofinansowanie

Działaj na GOV.pl

Aby złożenie wniosku poszło gładko, warto wcześniej przygotować elektroniczne wersje odpowiednich dokumentów:

- kopię faktury za dostawę i montaż instalacji fotowoltaicznej. Powinna być opatrzona adnotacją "Zgłoszono do Programu priorytetowego Mój Prąd",

-  dowodu zapłaty faktury/oświadczenia o dokonanej wpłacie,

- zaświadczenia Operatora Sieci Dystrybucyjnej potwierdzające montaż licznika wraz z numerem Punktu Poboru Mocy, w którym go zainstalowano,

- oświadczenia o samodzielnym montażu instalacji (tylko w przypadku gdy instalacja jest montowana samodzielnie, przy założeniu posiadania niezbędnych kwalifikacji).

Kiedy wszystkie dokumenty są już przygotowane, można przechodzić do działania. E-usługę Skorzystaj z programu "Mój prąd" znajdziecie na portalu www.GOV.pl. Aby trafić do niej najszybciej, warto skorzystać z wyszukiwarki.

Będąc na stronie e-usługi, postępujcie według tych wskazówek: 

1. Kliknij przycisk Złóż wniosek o dofinansowanie.

2. Zaloguj się (profilem zaufanym lub jeśli masz - e-dowodem).

3. Wypełnij wniosek, uzupełnij dane kontaktowe. Upewnij się, że w swoim wniosku podałeś poprawny e-mail. To na ten adres otrzymasz potwierdzenie podjętej decyzji.

4. Dołącz wymagane załączniki.

5. Sprawdź i podpisz wniosek elektronicznie (profilem zaufanym lub jeśli masz - e-dowodem).

6. Wyślij dokumenty: wniosek z załącznikami.

7. Potwierdzenie złożenia wniosku otrzymasz na swoją skrzynkę na koncie Mój GOV i na podany we wniosku adres e-mail.

Gotowe!

Ważne. Po wysłaniu wniosku nie można go edytować, ani podmieniać w nim załączników.

W ostatnim czasie do e-usługi zostało dodane jeszcze jedno udogodnienie - możliwość złożenia wniosku przez pełnomocnika. Jeśli chcecie skorzystać z tej możliwości, wzór pełnomocnictwa znajdziecie na stronie www.mojprad.gov.pl. Jego skan dołączcie do elektronicznego wniosku.

Nie tylko dla siebie

Udział w programie "Mój prąd" to nie tylko możliwość otrzymania dofinansowania, ale przede wszystkim ważny krok w stronę poprawy jakości powietrza, którym oddychamy.

Do tej pory, dzięki programowi, emisja dwutlenku węgla została zredukowana o 234 086 400 kg/rok!

Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące programu, zajrzyj na stronę www.mojprad.gov.pl  

Dodaj komentarz



Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników serwisu ostrowmaz24.pl.