Według decyzji Ministerstwa Edukacji Narodowej od 19 października 2020 roku wszystkie ponadpodstawowe szkoły znajdujące się w strefie żółtej przechodzą na hybrydowy tryb nauczania. Zapytacie, co to zmienia w praktyce?
Mówiąc w jak największym skrócie - połowa uczniów rozpoczyna naukę zdalną, a pozostała połowa zostaje dalej w szkole. W placówce oświatowej nie może znajdywać się więcej, niż 50% uczniów. A wszystko odbywać się będzie w sposób rotacyjny, gdzie osoby na nauczaniu zdalnym po tygodniu wrócą do klasycznego zdobywania wiedzy i na odwrót. Wszystko odbywa się na zasadach wcześniej obranego planu lekcji, a szczególnie na nauczanie klasyczne nastawione mają być klasy maturalne i zawodowe.
Decyzja nie dotyczy:
- specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych,
- młodzieżowych ośrodków wychowawczych,
- młodzieżowych ośrodków socjoterapii,
- szkół specjalnych samodzielnych lub funkcjonujących w zespołach - w szkołach tych młodzież ma zapewnioną naukę, wychowanie a także prowadzone są zajęcia o charakterze specjalistycznym, terapeutycznym i rewalidacyjnym.
Jak na nauczanie hybrydowe przygotowane były Ostrowskie szkoły ponadpodstawowe i jak poszło przejście na mieszany tryb nauki?
Rubinek
W rozmowie z nami dyrektor szkoły, Piotr Siwek:
"Od dziś pracujemy w trybie hybrydowym, a to oznacza, że część uczniów odbywa zajęcia w formie zdalnej. Jesteśmy szkołą, która kształci w zawodzie, więc zajęcia praktyczne muszą odbywać się stacjonarnie, zgodnie z wytycznymi. Zajęcia praktyczne i część zajęć teoretycznych jest na miejscu, a pozostała część to już tryb zdalny" - rozpoczyna dyrektor
"By ograniczać ruch i ilość uczniów mamy przygotowany harmonogram zgodnie z którym klasy uczęszczają do szkoły. Pracujemy na systemie Teams w trybie zdalnym. Natomiast jeśli uczeń nie mógł zapewnić sobie sprzętu do nauki w domu - jesteśmy, jako szkoła w stanie zaspokoić sprzętowe potrzeby uczniów. Jesteśmy na to przygotowani, czekamy na dalszy rozwój sytuacji" - dodaje Piotr Siwek
Ekonomik
W rozmowie z nami dyrektor szkoły, Bogusław Konrad:
"Zgodnie z obowiązującymi przepisami połowa młodzieży znajduje się na nauczaniu zdalnym, a połowa na stacjonarnym. Wiedzieliśmy, że taka sytuacja może się wydarzyć i przygotowania do takiego stanu rzeczy rozpoczęły się od sierpnia. Korzystamy z doświadczeń związanych z nauczaniem zdalnym z okresu od 25 marca" - rozpoczyna dyrektor szkoły.
"Uczniowie informację o przejściu na tryb hybrydowy otrzymali za pomocą Dziennika Elektronicznego, Facebooka i strony internetowej szkoły. W ramach programu Ministra Cyfryzacji otrzymaliśmy 7 laptopów i ci, którzy potrzebowaliby pomocy mogą zgłosić się do szkoły o pomoc. Wychowawcy zostaną zobowiązani do zdiagnozowania sytuacji i przekażą mi informacje w formie raportu. Jesteśmy przygotowani" - ocenia dyrektor Ekonomika.
"Ci którzy są w tym tygodniu na nauczaniu zdalnym, wrócą do szkoły na nauczanie stacjonarne. Dla nas priorytetem są uczniowie klas maturalnych i przedmaturalnych, którzy zdają egzaminy potwierdzające kwalifikację w zawodzie" - kończy Bogusław Konrad.
Kopernik
W rozmowie z nami wicedyrektor szkoły, Monika Kuziak:
"Jesteśmy przygotowani. 1 i 3 klasa pracuje w trybie stacjonarnym, 2 odbywają naukę w trybie zdalnym. Rozładowaliśmy ilość uczniów na korytarzach i w ławkach. Nauczyciele prowadzą zajęcia w klasach w trybie stacjonarnym, a w hybrydowym przychodzą do sal i lekcje prowadzone są przez komputer" - rozpoczyna vice dyrektor.
"Na ten moment nie napotkaliśmy na zgłoszenie ucznia, który miałby problem z dostępem do sprzętu elektronicznego. W 6 klasach, które przeszły na tryb hybrydowych nikt nie zgłaszał takiej potrzeby. Szkoła ma możliwość wypożyczenia sprzętu komputerowego" - dodaję Monika Kaziuk
"Na stronie szkoły zamieszczone jest rozporządzenie dyrektora oraz regulamin, który informuję jak wyglądać ma nauczanie hybrydowe, również wychowawcy są w stałym kontakcie z uczniami. Od piątku uczniowie byli informowani o zmianie nauczania, mamy dopiero poniedziałek - na razie jest wszystko okej " - kończy wypowiedź vice dyrektor Kopernika.
ZSCKR Stare Lubiejewo:
W rozmowie z nami dyrektor szkoły, Roman Malicki:
"Przeszliśmy na tryb hybrydowy bardzo sprawnie, ponieważ mamy już doświadczenie z tamtego roku szkolnego. Zgodnie z rozporządzeniem część uczniów znajduję się na nauczaniu stacjonarnym, a część uczy się w domu. Uczniowie ze zdalnego trybu nauczaniu pracują na Teams'ach." - zaczyna wypowiedź Roman Malicki.
"Jesteśmy technikum, szkołą branżową, czyli w grę wchodzą zajęcia praktyczne, a więc zajęcia, które uczniowie mają raz, czy dwa w tygodniu - te zajęcia odbywają się oczywiście w szkole. Na chwile obecną klasy 4 i 3 nie zostały objęte nauczaniem zdalnym, a tryb zdalny działa w przypadku 1 i 2. Podjęliśmy tę decyzję pod kątem egzaminów, klasyfikacji i klas maturalnych" - dodaje dyrektor.
"W tamtym roku swoim podopiecznym użyczyliśmy 10 komputerów, którzy mieli problem z dostępem do urządzenia. Myślę, że tym razem będzie podobnie - mamy zabezpieczone 24 komputery, które mogą powędrować do potrzebującego pomocy ucznia" - kończy wypowiedź dyrektor ZSCKR w Starym Lubiejewie.
Wasze opinie
be-ze-du-ra
21:43, 19.10.2020
pro-fe-sor
08:17, 20.10.2020
brawo
08:27, 20.10.2020
Dodaj komentarz
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników serwisu ostrowmaz24.pl.