Jesienna fala pandemii spowodowała zwiększoną liczbą wniosków o wsparcie działań przeciwkryzysowych samorządów, służb sanitarnych, ośrodków pomocy społecznej i innych instytucji na północnym Mazowszu przez żołnierzy 5. Mazowieckiej Brygady Obrony Terytorialnej. Od teraz proces zamawiania wsparcia będzie uproszczony.
W marcu powstała "Platforma Wsparcia WOT", na której do tej pory zarejestrowało się 2385 podmiotów, które złożyły 11,5 tys. wniosków o pomoc. Najczęściej z platformy korzystały wojewódzkie i powiatowe stacje sanitarno - epidemiologiczne, ośrodki pomocy społecznej (różnego szczebla), wydziały i zespoły zarządzania kryzysowego, szpitale, centra krwiodawstwa, organizacje charytatywne, czy domy dziecka.
- Platforma najbardziej efektywnie była wykorzystywana w maju i czerwcu, wraz ze zmniejszaniem obostrzeń sanitarnych malała też liczba wniosków globalna oraz ta składana za pomocą narzędzia. Obecnie wraz ze wzrostem zaangażowania różnych instytucji w działania przeciwkryzysowe, rośnie też liczba wniosków o wsparcie do WOT. Zachęcamy, aby jak największa ich liczba była składana za pośrednictwem naszej platformy - informuje Aneta Szczepaniak, rzecznik prasowy 5. Mazowieckiej Brygady Obrony Terytorialnej.
"Platforma Wsparcia WOT" to aplikacja dostępna pod adresem: www.pomocwot.ron.mil.pl. Korzystać z niej mogą tylko zarejestrowane podmioty. W celu dokonania rejestracji należy wysłać email z wnioskiem o rejestrację na adres: pomocwot@mon.gov.pl, w odpowiedzi wnioskodawca otrzyma wiadomość z prośbą o przesłanie szczegółowych danych niezbędnych do rejestracji. Po przejściu rejestracji użytkownik otrzymuje pełen dostęp do usługi.
- Obsługa aplikacji ogranicza się do wypełnienia interaktywnego formularza, w którym wnioskodawca wskazuje miejsce i zakres pomocy oraz nadaje jej priorytet. Formularz ten jest widoczny dla koordynatora WOT ds. współpracy z brygadą, który pod wskazany adres kieruje żołnierzy WOT z pomocą. Co ważne – zlecający zadanie na bieżąco może śledzić postęp jego realizacji. Istotnym jest również fakt, że po zakończeniu zadania do wnioskodawcy trafią dodatkowe informacje dotyczące dalszych potrzeb lub wnioski - podkreśla Aneta Szczepaniak.
Dopasuj dla mnie
Zaznacz tematy, które Cię interesują. Zapamiętamy wybór tylko na tym urządzeniu.
Informacja: zapisujemy wyłącznie wybór tematów w pamięci przeglądarki (localStorage). Możesz wyłączyć w każdej chwili.
Wybraliśmy dla Ciebie
Bądź pierwszy! Dodaj komentarz
Twoja opinia pomaga być na bieżąco
Dodając komentarz, akceptujesz regulamin komentowania.
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników serwisu ostrowmaz24.pl.
Rozpocznij dyskusję – napisz pierwszy komentarz poniżej.