Mieszkanki powiatu ostrowskiego stały się ofiarami oszustwa internetowego. Kobiety wygenerowały kod BLIK i straciły pieniądze.
W piątek 21 stycznia dyżurny ostrowskiej komendy otrzymał, aż dwa zgłoszenie oszustwa internetowego. 24-letnia mieszkanka powiatu ostrowskiego otrzymała wiadomość od nieznanej osoby podającą się za siostrę kobiety z prośbą o pomoc w płatności za pomocą kodu BLIK. Nieświadoma niebezpieczeństwa 24-latka dokonała transakcji i straciła 1000 złotych.
Kolejne oszustwo zgłosiła 32-letnia kobieta. Do mieszkanki powiatu ostrowskiego również napisała nieznana osoba podająca się za jej siostrę i poprosiła o pomoc w płatności za pomocą kodu BLIK. Z rachunku kobiety zniknęło 500 złotych.
- Ponownie apelujemy o ostrożność i przede wszystkim przestrzegamy przed udostępnianiem wszelkich kodów i haseł umożliwiających dokonywanie płatności elektronicznych. Jeżeli nawet najbliższa osoba potrzebuje finansowej pomocy to powinna pofatygować się do nas osobiście, pamiętajmy, że obecnie oszuści mogą włamać się na nasze konto na portalu społecznościowym podając się za najbliższą osobę. Dlatego jeśli otrzymamy tą drogą prośbę o pomoc zadzwońmy do tej osoby i zapytajmy co się stało. Nie ograniczajmy naszych kontaktów do rozmów poprzez portale społecznościowe. Taka zbytnia ufność może być dla nas kosztowna - apeluje mł. asp. Marzena Laczkowska.
Dopasuj dla mnie
Zaznacz tematy, które Cię interesują. Zapamiętamy wybór tylko na tym urządzeniu.
Informacja: zapisujemy wyłącznie wybór tematów w pamięci przeglądarki (localStorage). Możesz wyłączyć w każdej chwili.
Wybraliśmy dla Ciebie
Bądź pierwszy! Dodaj komentarz
Twoja opinia pomaga być na bieżąco
Dodając komentarz, akceptujesz regulamin komentowania.
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników serwisu ostrowmaz24.pl.
Rozpocznij dyskusję – napisz pierwszy komentarz poniżej.