Opublikowano . Ostrów Mazowiecka | Aktualności | Wiadomości z miasta


Zepsuty Internet w biurze w Ostrowi Mazowieckiej - jak sobie radzić?

Zepsuty Internet w biurze w Ostrowi Mazowieckiej - jak sobie radzić?

Brak dostępu do internetu sprawia, że irytujemy się nawet w warunkach domowych, a co dopiero, gdy do awarii sieci dochodzi w firmowym biurze. W takiej sytuacji warto wiedzieć, jak się zachować i w jaki sposób postępować krok po kroku. Zapoznaj się z poniższymi radami i nie daj się zaskoczyć, gdy w Twoim biurze w Ostrowi Mazowieckiej zepsuje się internet!

2022/08/20220816114534-download-jpg_62fb828294192

Sprawdź stan urządzeń podłączonych do sieci

Zasiadasz przy swoim biurku jak co dnia, włączasz komputer i standardowo chcesz zacząć od przeglądnięcia poczty, ale okazuje się, że nie masz internetu. Co robić? Pierwszy krok to wejście w ustawienia dotyczące sieci i zweryfikowanie stanu podłączenia urządzenia. Jeśli okazuje się, że sprzęt nie wykrywa żadnego sygnału, sprawdź, czy podobny problem występuje także na innych urządzeniach. Gdy okaże się, że internet funkcjonuje normalnie, kłopot lub poważniejsza awaria dotyczy konkretnego komputera bądź karty sieciowej WiFi. Możliwe jest także przypadkowe uruchomienie trybu samolotowego lub braki w aktualizacjach oprogramowania. W przypadku, gdy łączysz się z internetem przewodowo, mogło dojść też do rozłączenia lub poluzowania się przewodów. Przeprowadź więc systemową diagnostykę i sprawdź podstawowe parametry, ale szybciej i sprawniej będzie, jeżeli udasz się po pomoc do informatyka.

Weryfikacja stanu modemu

Jeżeli problem z internetem będzie dotyczył wszystkich urządzeń w biurze, z pewnością szybko się o tym dowiesz. Inni także zaczną poszukiwać źródła problemu. W takiej sytuacji wysoce prawdopodobna staje się usterka routera, który odpowiada za przesyłanie sygnału do wszystkich podłączonych urządzeń. Zdarza się, że modem się zatnie lub wyłączy, więc warto sprawdzić stan tego sprzętu lub zgłosić problem osobie odpowiedzialnej za internet stacjonarny w firmowym biurze.

Wyjście awaryjne - wykorzystaj hotspot WiFi

Jeśli modem został uszkodzony i próba zrestartowania połączenia nie przyniosła skutku, problem jest zapewne poważniejszy. Mimo wszystko e-maile same się nie odbiorą, więc jako pracownik nie powinieneś tracić czasu. Daną pracę i tak będzie trzeba wykonać, dlatego polecamy Ci skorzystanie z awaryjnego rozwiązania, jakim jest stworzenie hotspotu WiFi w swoim telefonie. Kilka kliknięć sprawi, że smartfon stanie się Twoim mobilnym routerem, a Ty odzyskasz połączenie z internetem z poziomu służbowego komputera. Oczywiście wiąże się to ze zużyciem prywatnych danych komórkowych, ale przecież awaryjne sytuacje nie zdarzają się często.

Zgłoszenie problemu firmie telekomunikacyjnej

Za zgłoszenie problemu firmie telekomunikacyjnej odpowiadają w firmie wyznaczone osoby. Decyzję o zgłoszeniu awarii internetu w biurze podejmują dopiero po zweryfikowaniu zgłoszeń pracowników i upewnieniu się, że problem nie wynika z zaniedbań firmy lub awarii urządzeń. W takim przypadku konsultant firmy telekomunikacyjnej przyjmuje zgłoszenie i przekazuje posiadane informacje o przyczynach czy przewidywanym czasie naprawy.

Zmiana operatora - kiedy warto się nad tym zastanowić?

Jeżeli jako pracownicy zauważycie, że awarie internetu, za które odpowiada operator, zdarzają się często lub po prostu prędkość przetwarzania danych jest słaba, warto zwrócić się do kierownictwa z propozycją rozważenia zmiany usługodawcy. Gdy prośba taka będzie zasadna, firma powinna szybko podjąć odpowiednie kroki, by zmienić operatora. Wszak we współczesnych czasach dostęp do szybkiego i sprawnego internetu w firmie to podstawa jej wydajnego funkcjonowania. Podobnie jak posiadanie sprawnego smartfona, w którego wyborze pomocny jest serwis Komórkomat.

Materiał partnera

Dodaj komentarz



Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników serwisu ostrowmaz24.pl.