Opublikowano . Powiat ostrowski | Aktualności | Policja


Oszuści w sieci wciąż na tym samym schemacie!

Policjanci wciąż przypominają, by w przypadku odebrania przez komunikator portalu społecznościowego prośbę o pomoc finansową, weryfikować te informacje i nawiązać kontakt telefoniczny z nadawcą. W innym przypadku możemy paść ofiarą oszustwa. 

2024/02/hands-1853302-960-720-jpg_65d48371ef300

- W piątek po południu mieszkanka gminy Brok zgłosiła oszustwo internetowe. 42-latka opowiedziała, że jej teściowa poprosiła ją aby przesłała kuzynce na rachunek bankowy kilkaset złotych. Taką prośbę poprzez komunikator społeczny otrzymała jej teściowa od "kuzynki". Kobieta spełniła jej prośbę i przelała na podany nr rachunku bankowego kilkaset złotych. Potem 42-latka próbowała skontaktować się telefonicznie z "kuzynką" jednak bezskutecznie. Udało jej się skontaktować z mężem "kuzynki" i w ten sposób dowiedziała się, że padła ofiarą oszustwa. Kuzynka nie wysyłała żadnych próśb o pomoc finansową - informuje asp. Marzena Laczkowska. 

Metody działania internetowych oszustów nie są nowe, ale wciąż zaskakująco skuteczne. Wykorzystują oni łatwowierność ludzi i brak czujności, podszywając się pod znajomych na portalach społecznościowych i wyłudzając pieniądze.

Niestety zabezpieczenia kont nie są w stanie całkowicie powstrzymać przestępców. Potrafią oni włamać się na profile i wysyłać wiadomości do rodziny i znajomych "właściciela", prosząc o pomoc finansową.

Prosta metoda na uniknięcie oszustwa? Weryfikacja! Zanim przelejesz pieniądze, zadzwoń do nadawcy wiadomości i upewnij się, że to on ją wysłał. Niestety wiele osób pomija ten krok, co kończy się utratą pieniędzy.

Dodaj komentarz



Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników serwisu ostrowmaz24.pl.