Opublikowano . Mazowieckie | Aktualności | Pozostałe wiadomości


Sprzedajesz meble lub duży sprzęt online? Logistyka, która nie zrujnuje Twojego biznesu

Prowadzisz sklep z meblami, sprzętem sportowym, designerskimi lampami czy częściami samochodowymi? Gratulacje, działasz w branży o ogromnym potencjale. Ale prawdopodobnie znasz też jej największą bolączkę: wysyłkę. Standardowy kurier odmawia przyjęcia paczki, a indywidualna wycena transportu przyprawia o zawrót głowy Ciebie i Twojego klienta.

2025/07/31520-jpg_6874eb27a8efc

Problem logistyki przedmiotów o niestandardowych wymiarach to jedna z głównych barier wzrostu dla wielu sklepów internetowych. Klienci porzucają koszyki, gdy widzą astronomiczne koszty dostawy, a Ty tracisz sprzedaż. Jak poradzić sobie z tym wyzwaniem i sprawić, by wysyłka dużych gabarytów stała się Twoim atutem, a nie przeszkodą?

1. Zrozum, czym jest ?gabaryt? dla firmy kurierskiej

Pierwszym krokiem jest zrozumienie, dlaczego Twoja paczka nie jest ?standardowa?. Firmy logistyczne operują na dwóch rodzajach wagi:

  • Waga rzeczywista: To, co pokazuje waga.
  • Waga gabarytowa (wymiarowa): To wskaźnik obliczany na podstawie wymiarów paczki (długość x szerokość x wysokość). Pokazuje, ile przestrzeni zajmuje przesyłka w samochodzie dostawczym.

Często płacisz za tę wartość, która jest wyższa. Przedmiot może być lekki (np. duży abażur), ale jego wymiary sprawiają, że jest traktowany jako przesyłka gabarytowa. Znajomość tej zasady to klucz do zrozumienia wyceny.

2. Nie szukaj oszczędności w pakowaniu

Przy dużych i często wartościowych przedmiotach, pokusa oszczędzania na kartonie czy folii bąbelkowej jest najgorszym doradcą. Uszkodzenie w transporcie stołu za 2000 zł to znacznie większy koszt niż kilka dodatkowych metrów stretchu. Inwestuj w:

  • Grubą, pięciowarstwową tekturę.
  • Narożniki ochronne z pianki lub kartonu.
  • Wypełniacze, które unieruchomią przedmiot wewnątrz opakowania.
  • Solidną taśmę i, w razie potrzeby, taśmy bindujące.

Dobre opakowanie to Twoja polisa ubezpieczeniowa i wizytówka profesjonalizmu.

3. Wybierz partnera, który specjalizuje się w ?trudnych? paczkach

Próba wysłania stołu czy roweru za pomocą usługi przeznaczonej dla małych paczek z książkami to proszenie się o kłopoty. Zamiast traktować każdą taką wysyłkę jako indywidualny problem, warto oprzeć się na partnerze, który specjalizuje się w tego typu logistyce. Dedykowane usługi dla biznesu pozwalają nie tylko na bezpieczny transport, ale też na lepszą kontrolę kosztów i przewidywalność. Szczegółowe wytyczne i zakres usług, które pomogą ocenić możliwości, można znaleźć na stronie DHL eCommerce oferującej własną usługę transportu przesyłek gabarytowych: https://dhlbiznes.pl/uslugi/transport-krajowy/przesylki-gabarytowe-krajowe/.

Artykuł sponsorowany



Reklama