Podstawą identyfikacji wizualnej każdej firmy jest logo. Jego stworzenie wymaga odpowiedniej wiedzy na temat grafiki oraz marketingu. To sprawia, że ten charakterystyczny znak pełni w odpowiedni sposób swoją rolę. Gdzie więc zaprojektować logo firmy? Może skorzystać z kreatora?
Logo firmy to znak graficzny, który sprawia, że jesteśmy w stanie odróżnić jedną firmę od drugiej. Jego budowa opiera się na sygnecie, logotypie oraz tagline, czyli sloganie. Nie jest to jednak reguła, która nakazuje, że wszystkie te elementy zawsze muszą występować razem. Sygnet bowiem jest znakiem graficznym, logotyp zaś częścią typograficzną. W wizerunku wielu marek funkcjonują one oddzielnie, z powodzeniem wskazując kto za nimi stoi. Logo ma z góry określoną funkcję do spełnienia - za jego pomocą marka buduje swój wizerunek. Żeby jednak robić to skutecznie i we właściwy sposób, potrzebny jest odpowiedni projekt. Musi mieć pozytywny wydźwięk, budujący zaufanie od pierwszego spojrzenia. Jak zaprojektować takie logo? Sprawa nie jest prosta. Mamy bowiem dwie możliwości, spróbować stworzyć coś w kreatorze lub powierzyć to zadanie profesjonalistom w studiu graficznym. Które wyjście jest lepsze?
Gdzie zaprojektować logo firmy?
Prace związane z projektowaniem logo można określać w ramach wyzwania. Jaki powinien być symbol? Jakich kolorów do niego użyć? Może zrezygnować z sygnetu na rzecz logotypu? Jakie fonty wybrać? Mnóstwo pytań, zero odpowiedzi. Trzeba zatem spróbować inaczej, albo kreator, albo studio graficzne. Tu jednak konieczne będzie zweryfikowanie obydwu możliwości.
Kreator
Kreatory graficzne dostępne online są coraz popularniejsze. Oferują możliwość wykonywania grafiki, bez konieczności instalowania jakichkolwiek programów na komputerze. Ich ogromną zaletą jest szybkość działania, a także bardzo bogata biblioteka szablonów. Dzięki nim można stworzyć logo firmowe w niespełna kilka minut, a w dodatku - w większości - za darmo. Pojawiają się jednak pewne problemy. O ile ilość dostępnych szablonów z jednej strony jest zaletą, z drugiej niestety wadą. Bazowanie na tego typu możliwościach eliminuje z logo jego unikalność. W kreatorze nie powstanie projekt, który będzie przypisany do jednej firmy. Ktoś z innej może stworzyć dokładnie taką samą grafikę. Istotną kwestią jest także brak wersji wektorowej naszego logo - jeśli serwis daje możliwość pobrania takiego pliku, to wiąże się to z dodatkową opłatą.
Studio graficzne
W studiu graficznym mamy całkowicie inną sytuację. Przede wszystkim nie my zajmujemy się projektowaniem logo firmy, tylko ktoś to robi dla nas. Nie musimy więc tracić czasu i się denerwować gorszym efektem. Pracownicy studia przeanalizują nasze oczekiwania oraz rynek, na którym mamy zamiar zaistnieć. Rozpatrzą projekt pod kątem graficznym, marketingowym, a nawet psychologicznym. Wszystko po to, aby logo było skuteczne - budowało wizerunek marki, zgodnie z naszym założeniem, pozytywnie się kojarzyło oraz łączyło się z zaufaniem do firmy. Ogromną zaletą obrania takiej drogi do zaprojektowania logo, jest jego niepowtarzalność. Nikt, a zwłaszcza konkurencja, nie będzie miała takiego samego znaku. Będzie ono również ponadczasowe oraz uniwersalne - do zastosowania w internecie, materiałach drukowanych.
Podsumowanie
Dobry projekt logo firmy to nie lada wyzwanie i odpowiedzialność. Dlatego też warto odpuścić sobie robienie tego w kreatorze, gdzie nie stworzymy unikalnej grafiki. Odpowiednie będzie udanie się do studia graficznego, gdzie logo zostanie wykonane zgodnie z założeniami marketingowymi. Musimy pamiętać, że to inwestycja w wizerunek marki, która może w łatwy sposób się zwrócić.
Artykuł sponsorowany
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników serwisu ostrowmaz24.pl.