W ostatnich dniach ponownie odnotowano przypadki oszustw telefonicznych, które mają na celu wyłudzenie dużych sum pieniędzy. Przestępcy, podszywając się pod pracowników banków, stosują coraz bardziej wyrafinowane metody, aby wzbudzić zaufanie ofiar.
10 września mieszkanka powiatu ostrowskiego zgłosiła oszustwo, w wyniku którego straciła ogromną sumę pieniędzy. 32-latka otrzymała telefon od osoby podającej się za pracownika jej banku. Oszust poinformował ją, że na jej dane osobowe złożono wniosek o kredyt.
Aby zapobiec nieautoryzowanej transakcji, osoba ta zaproponowała kobiecie zainstalowanie aplikacji, która miała umożliwić zablokowanie kredytu. Kobieta postępowała zgodnie z instrukcjami rozmówcy, instalując aplikację na swoim telefonie.
- Do 32-latki zadzwoniła z numeru zastrzeżonego osoba podająca się za pracownika jej banku i poinformowała ją, że na jej dane złożono wniosek o kredyt. Następnie zaproponowano jej zablokowanie transakcji, ale musiała w tym celu zainstalować pewną aplikację. Kobieta wykonywała wszystko zgodnie z przekazywanymi instrukcjami. Po fakcie zorientowała się, że z jej rachunku wypłacono pieniądze łącznie ponad 33 tys zł - przekazała asp. Marzena Laczkowska.
Dopasuj dla mnie
Zaznacz tematy, które Cię interesują. Zapamiętamy wybór tylko na tym urządzeniu.
Informacja: zapisujemy wyłącznie wybór tematów w pamięci przeglądarki (localStorage). Możesz wyłączyć w każdej chwili.
Wybraliśmy dla Ciebie
Bądź pierwszy! Dodaj komentarz
Twoja opinia pomaga być na bieżąco
Dodając komentarz, akceptujesz regulamin komentowania.
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników serwisu ostrowmaz24.pl.
Rozpocznij dyskusję – napisz pierwszy komentarz poniżej.