Opublikowano . Kraj i świat | Aktualności | Wiadomości z kraju i ze świata


Rzecznik Praw Dziecka zainicjował Dziecięcy Telefon Zaufania oraz czat internetowy

Rzecznik Praw Dziecka zainicjował przedsięwzięcie stanowiące jedną z możliwości odpowiedzi na potrzeby dzieci i młodzieży zmagających się z kryzysem psychicznym. Telefon zaufania będzie szansą do anonimowego porozmawiania o swoich problemach.

2019/11/samsung-telefon-jpg_5ddfc664952d5

Zważywszy na sytuację związaną z panującą pandemią koronawirusa oraz wiążącym się z nią przymusem izolacji, ograniczenia kontaktów, w tym też utrudnionej możliwości uzyskania pomocy psychologicznej, uruchomiono całodobowy Dziecięcy Telefon Zaufania (800 12 12 12) i dedykowany młodym ludziom czat internetowy. Podejmując kontakt za pośrednictwem tych dwóch kanałów komunikacji dziecko uzyskać może natychmiastowe wsparcie, podzielić się swoimi przeżyciami i wspólnie ze wspierającą osobą dorosłą zastanowić się nad rozwiązaniem swoich problemów.

- Stajemy w obliczu pogarszającej się sytuacji ochrony zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży. Jest to obecnie szczególnie palący problem, zważywszy, iż nasila się w wyniku dotkliwej dla nas wszystkich sytuacji związanej z panującą pandemią koronawirusa oraz wiążącymi się z nią przymusem izolacji, ograniczenia kontaktów, w tym też utrudnionej możliwości uzyskania pomocy psychologicznej w sytuacji wystąpienia potrzeby jej otrzymania - podaje Kuratorium Oświaty w Warszawie. 

Dodaj komentarz



Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników serwisu ostrowmaz24.pl.