Opublikowano . Kraj i świat | Aktualności | Wiadomości z kraju i ze świata


Sampling produktów - o czym mowa?

Sampling produktów to jedno z najbardziej efektywnych narzędzi poprawiających sprzedaż bezpośrednią.

2021/12/sampling-produktow-kopia-jpg_61c57137aa908

W najprostszym ujęciu polega na bezpłatnym przekazaniu próbek lub materiałów reklamowych do klientów. Jak działa w praktyce i jakie są jego zalety? Wyjaśniamy.

​Czym jest sampling i jak działa w praktyce?

Sampling to w praktyce przekazanie bezpłatnych próbek produktu klientom. Taka osoba uzyskuje możliwość wypróbowania towaru bez potrzeby jego zakupu. Jest to realizowane najczęściej za pośrednictwem specjalnych wydarzeń, które przyciągają osoby zainteresowane konkretną marką lub samymi produktami. Mowa tutaj na przykład o akcji w której uczestniczą hostessy wręczające produkty oraz materiały reklamowe dla osób robiących zakupy w sklepie. Dość popularną metodą dotarcia do klienta są także niewielkie próbki dołączane do czasopism lub gazet. Może to także mieć miejsce w przypadku łączenia produktu z innym bez zmiany jego ceny. Taka akcja może trwać określony czas w którym klient kupując znany towar otrzymuje także inny zupełnie gratis. Dość często o podobnej wartości lub nawet większej.

​Zalety samplingu

Sampling to bardzo skuteczna metoda budowania świadomości marki. Klient otrzymując zupełnie za darmo produkt może poczuć się w pewnym sensie wyróżniony i z większym prawdopodobieństwem wykaże zainteresowanie oraz może chętniej sprawdzić także pozostałe wyroby należące do danej firmy. Jest to doskonała forma budowania bliższych relacji z konsumentami. Nawet jeśli w danym momencie klient nie czułby potrzeby zakupu danego produktu to jednak dobrze zapamięta moment w którym otrzymał od danej marki darmową próbkę z której był przez długi czas zadowolony. Zamiast więc sięgać po produkty konkurencji sięgnie po raz kolejny po ten sam produkt, który zdążył już wypróbować i który spełnił jego oczekiwania.

​Sampling jako skuteczne narzędzie marketingowe

Dystrybucja próbek oraz materiałów reklamowych to dobrze znane narzędzie marketingu typu TTL, czyli Through The Line. Strategia ta zakłada masowe działania wraz ze zindywidualizowanym podejściem do klienta. Sampling to po prostu odwrócony model systemu „Buy and Get”, gdzie klient dostaje coś za darmo, a koszty ponosi firma. Stosuje się go do utrwalenia wizerunki marki, zwiększenia sprzedaży, w akcjach przypominających oraz dość często w sytuacjach w których marka zmienia swoje logo lub opakowanie produktu. Więcej na temat samplingu można przeczytać także na stronie internetowej https://oexcursor.pl/baza-wiedzy/sampling-i-testowanie-produktow/.

Artykuł sponsorowany


Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników serwisu ostrowmaz24.pl.