Opublikowano . Powiat ostrowski | Aktualności | Policja


Oszustwo bankowe! 34-latek traci ponad 21 tysięcy złotych na skutek fałszywego telefonu

Oszuści nie próżnują i coraz częściej wymyślają nowe metody na to, jak skutecznie oszukiwać ludzi. Mieszkaniec powiatu ostrowskiego znalazł się w trudnej sytuacji, ponieważ uwierzył dzwoniącym do niego oszustom i stracił znaczną kwotę pieniędzy.

2023/01/internetowy-oszust-jpg_63d24fd968a41 Zdjęcie ilustracyjne

We wtorek 24 stycznia 34-letni mieszkaniec powiatu ostrowskiego zgłosił na Komendzie Powiatowej Policji w Ostrowi Mazowieckiej kradzież metodą na pracownika banku. W niedzielę 22 stycznia grał w grę on-line, gdzie można prowadzić rozmowy. Tam jeden z nowych członków grupy przesłał mu link do innej strony. Mężczyzna otworzył link i został przekierowany na stronę z rozmową z innym członkiem, który chciał dołączyć do grupy. Następnego dnia, czyli w poniedziałek 23 stycznia przed południem do 34-latka zadzwonił numer, który mógł być infolinią banku, gdzie posiadał konto. Mężczyzna po drugiej stronie słuchawki podał się za pracownika bankowego i powiadomił mieszkańca powiatu ostrowskiego, że zarejestrowano próbę przelania pieniędzy z jego konta na konto innej osoby. Dodał również, że próbowano na jego dane zaciągnąć kredyt. Mężczyzna w trakcie rozmowy wypytywał 34-latka o szczegółowe dane osobowe, a następnie przekazał rozmowę do kobiety, która stwierdziła, że prokuratura „zajmie jego konto” w związku z podejrzeniem o współpracę z osobą próbującą dokonać przelewu z jego rachunku.

Kobieta zasugerowała 34-latkowi, że pomoże mu w zabezpieczeniu jego pieniędzy. W trakcie dalszej rozmowy z kobietą mężczyzna zalogował się na swoim rachunku bankowym, aby sprawdzić historię. W tym czasie kobieta miała otworzyć nowy rachunek bankowy dla 34-latka, na którym miał zabezpieczyć swoje pieniądze. Mężczyzna w trakcie rozmowy telefonicznej wykonał przelew na nowy rachunek na kwotę ponad 21 tys. złotych. Rozmowa z oszustką trwała jeszcze chwilę, a potem połączenie zostało nagle przerwane. Mimo że mężczyzna oddzwaniał na ten sam numer nikt go już ponownie nie odebrał. Postanowił, że zadzwoni na infolinię swojego banku i usłyszał od prawdziwego pracownika, że było to oszustwo, a jego pieniądze zostały przelane na trzy różne rachunki bankowe i wypłacone w bankomatach na terenie Warszawy.

- Jeszcze raz apelujemy o ostrożność i nieotwieranie linków przesłanych przez obce osoby. Niestety obecnie oszuści mają możliwość podszywania się pod nr banków co ma uwiarygodnić rozmowę. Jeżeli odbierzemy telefon od osoby podającej się za pracownika banku, w którym posiadamy rachunek zweryfikujmy tą wiadomość. Zakończmy rozmowę i zadzwońmy lub nawet odwiedźmy osobiście placówkę bankową. Tam przekażmy informacje na temat przebiegu rozmowy, aby wyjaśnić sytuację. Pamiętajmy, że przez telefon nie jesteśmy w stanie potwierdzić czy dana osoba jest faktycznie tą, za którą podaje się - informuje mł. asp Marzena Laczkowska.

Wasze opinie

Ostrowiak   20:36, 27.01.2023

Stracił bo jest głupi

Dodaj komentarz



Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników serwisu ostrowmaz24.pl.