Opublikowano . Kraj i świat | Aktualności | Wiadomości z kraju i ze świata


Optymalizacja pracy działu handlowego w dobie spowolnienia gospodarczego

Recesja w gospodarce to czas, w którym warto zainwestować w systemy, które będą w stanie wspomagać funkcjonowanie przedsiębiorstw. Zdecydowanie się na profesjonalne narzędzia wspomagające działanie w różnych obszarach może być bardzo pomocne i sprawić, że firma będzie w stanie przetrwać gorszy okres i poradzić sobie ze spowolnieniem występującym w gospodarce. Przykładem pomocnego rozwiązania może być oprogramowanie crm, które jest coraz powszechniej wykorzystywane. Umożliwia łatwiejsze zarządzanie sprzedażą w firmie i pozwala dbać o relacje z klientami. Te natomiast mają olbrzymie znaczenie w trudnych czasach i utrzymanie pozytywnych stosunków znacząco zwiększa szanse przetrwania na rynku. Dowiedz się zatem jak zoptymalizować pracę zespołu handlowego i co można zyskać dzięki postawieniu na nowoczesne rozwiązania.

2023/01/20230112112351-download-jpg_63c9216c07814

Czym jest system CRM?

CRM to skrót od Customer Relationship Management. Jest to narzędzie informatyczne stworzone dla przedsiębiorstw, którym zależy na lepszym zarządzaniu klientami. System CRM tworzy olbrzymie możliwości w obszarze gromadzenia danych na temat poszczególnych klientów, a następnie docieraniu do nich z konkretnymi ofertami. Narzędzie może również umożliwiać wystawianie faktur. Może ułatwiać cały proces z uwagi na to, że nie trzeba będzie za każdym razem ponownie wpisywać danych i obawiać się ryzyka popełnienia błędu. Programy CRM w wielu firmach pozwolą na zautomatyzowanie wielu aspektów działalności i osiągnięcie świetnych efektów.

Warto się na takowe zdecydować również z uwagi na stosunkowo niską cenę tego rodzaju rozwiązań. Skorzystanie z systemu CRM to opcja nie tylko dla dużych korporacji, ale także o wiele mniejszych przedsiębiorstw. Nawet w przypadku lokalnych firm można mówić o wielu korzyściach i automatyzacji na wielu płaszczyznach.

Systemy CRM - sposób na skatalogowanie wszystkich klientów

Dzięki profesjonalnemu oprogramowaniu CRM można w jednym miejscu zgromadzić wszystkie dane na temat klientów, którzy kiedykolwiek skorzystali z usług firmy. Skatalogowanie w jednym miejscu wszystkich osób daje możliwość o wiele łatwiejszego docierania do odbiorców. W najlepszych systemach można zapisać między innymi listę transakcji, która została wykonana przez klienta. Dzięki temu można dokładnie sprawdzić jakimi produktami była zainteresowana dana osoba i z myślą o niej przygotować specjalne oferty. Można przygotować ofertę, która będzie znakomicie skrojona pod konkretne oczekiwania. Zwiększa to szanse na to, że klient zdecyduje się na skorzystanie z proponowanego mu rozwiązania.

W systemie CRM można także zamieścić komentarze do klientów, z którymi odbywała się już współpraca. Skrupulatnie prowadząc system i uzupełniając na bieżąco informacje dział handlowy może czerpać z systemu CRM bardzo dużo wartościowej wiedzy na temat partnerów przedsiębiorstwa. Dodatkowo dane klientów zgromadzone w systemie są w pełni bezpieczne. Najlepsi dostawcy tego rodzaju usług dbają o odpowiednie zabezpieczenia i szyfrowanie połączeń. 

Oprogramowanie CRM pomaga w utrzymaniu stałych klientów

System CRM sprawdza się głównie w firmach, którym zależy na utrzymaniu bardzo dobrych relacji z danym klientem. W szczególności dotyczy to stałych partnerów, którzy regularnie korzystają z usług. Oczekiwania klientów stałych i ich spełnianie jest kluczowe w dobie spowolnienia gospodarczego. Wysyłanie do takich osób wiadomości o nowej ofercie firmy czy wyjątkowych promocjach pozwoli cieszyć się dobrymi relacjami z klientem. Ten o wiele chętniej ponownie dokona zakupu i pozwoli firmie przetrwać trudną sytuację rynkową. Odpowiednio wykorzystane rozwiązania CRM w takim przypadku mogą dać rewelacyjne efekty i znacząco wspomogą pracę działu handlowego. Pracownicy działu handlowego będą mogli z łatwością skontaktować się z poszczególnymi klientami i zaprezentować im konkretną ofertę.

Sprawni handlowcy mogą wykorzystać system do utrzymywania klientów poprzez wysyłanie im automatycznych wiadomości. Dobrze skonfigurowane narzędzie będzie w stanie w odpowiednim momencie wysłać wiadomość, np. o kończącej się subskrypcji na usługę. Można dzięki temu wznieść obsługę klienta na wyższy poziom, a przy tym zaoszczędzić wiele czasu względem ręcznego rozsyłania maili.

Customer Relationship Management - łatwe wdrożenie systemu

Pracując z najlepszymi systemami CRM można liczyć na wsparcie przy ich wdrożeniu. Systemy zarządzania relacjami zostaną skonfigurowane pod kątem danej firmy i wszystkich jej potrzeb. Wdrożenie systemu CRM będzie miało na celu znaczącą poprawę efektywności funkcjonowania działu handlowego i podniesienie standardu obsługi klienta. Odpowiednio wybrana strategia CRM będzie jak najbardziej na to pozwalała i wpłynie na same zyski osiągane przez firmę. Pracownicy dzięki intuicyjnym rozwiązaniom również będą w stanie szybko zapoznać się z ich możliwościami i po krótkim szkoleniu w pełni wykorzystają możliwości udostępnionych narzędzi. Wersja anglojęzyczna dostępna pod adresem more about CRM apps.

Artykuł sponsorowany

Dodaj komentarz



Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników serwisu ostrowmaz24.pl.