Recesja w gospodarce to czas, w którym warto zainwestować w systemy, które będą w stanie wspomagać funkcjonowanie przedsiębiorstw. Zdecydowanie się na profesjonalne narzędzia wspomagające działanie w różnych obszarach może być bardzo pomocne i sprawić, że firma będzie w stanie przetrwać gorszy okres i poradzić sobie ze spowolnieniem występującym w gospodarce. Przykładem pomocnego rozwiązania może być oprogramowanie crm, które jest coraz powszechniej wykorzystywane. Umożliwia łatwiejsze zarządzanie sprzedażą w firmie i pozwala dbać o relacje z klientami. Te natomiast mają olbrzymie znaczenie w trudnych czasach i utrzymanie pozytywnych stosunków znacząco zwiększa szanse przetrwania na rynku. Dowiedz się zatem jak zoptymalizować pracę zespołu handlowego i co można zyskać dzięki postawieniu na nowoczesne rozwiązania.
Czym jest system CRM?
CRM to skrót od Customer Relationship Management. Jest to narzędzie informatyczne stworzone dla przedsiębiorstw, którym zależy na lepszym zarządzaniu klientami. System CRM tworzy olbrzymie możliwości w obszarze gromadzenia danych na temat poszczególnych klientów, a następnie docieraniu do nich z konkretnymi ofertami. Narzędzie może również umożliwiać wystawianie faktur. Może ułatwiać cały proces z uwagi na to, że nie trzeba będzie za każdym razem ponownie wpisywać danych i obawiać się ryzyka popełnienia błędu. Programy CRM w wielu firmach pozwolą na zautomatyzowanie wielu aspektów działalności i osiągnięcie świetnych efektów.
Warto się na takowe zdecydować również z uwagi na stosunkowo niską cenę tego rodzaju rozwiązań. Skorzystanie z systemu CRM to opcja nie tylko dla dużych korporacji, ale także o wiele mniejszych przedsiębiorstw. Nawet w przypadku lokalnych firm można mówić o wielu korzyściach i automatyzacji na wielu płaszczyznach.
Systemy CRM - sposób na skatalogowanie wszystkich klientów
Dzięki profesjonalnemu oprogramowaniu CRM można w jednym miejscu zgromadzić wszystkie dane na temat klientów, którzy kiedykolwiek skorzystali z usług firmy. Skatalogowanie w jednym miejscu wszystkich osób daje możliwość o wiele łatwiejszego docierania do odbiorców. W najlepszych systemach można zapisać między innymi listę transakcji, która została wykonana przez klienta. Dzięki temu można dokładnie sprawdzić jakimi produktami była zainteresowana dana osoba i z myślą o niej przygotować specjalne oferty. Można przygotować ofertę, która będzie znakomicie skrojona pod konkretne oczekiwania. Zwiększa to szanse na to, że klient zdecyduje się na skorzystanie z proponowanego mu rozwiązania.
W systemie CRM można także zamieścić komentarze do klientów, z którymi odbywała się już współpraca. Skrupulatnie prowadząc system i uzupełniając na bieżąco informacje dział handlowy może czerpać z systemu CRM bardzo dużo wartościowej wiedzy na temat partnerów przedsiębiorstwa. Dodatkowo dane klientów zgromadzone w systemie są w pełni bezpieczne. Najlepsi dostawcy tego rodzaju usług dbają o odpowiednie zabezpieczenia i szyfrowanie połączeń.
Oprogramowanie CRM pomaga w utrzymaniu stałych klientów
System CRM sprawdza się głównie w firmach, którym zależy na utrzymaniu bardzo dobrych relacji z danym klientem. W szczególności dotyczy to stałych partnerów, którzy regularnie korzystają z usług. Oczekiwania klientów stałych i ich spełnianie jest kluczowe w dobie spowolnienia gospodarczego. Wysyłanie do takich osób wiadomości o nowej ofercie firmy czy wyjątkowych promocjach pozwoli cieszyć się dobrymi relacjami z klientem. Ten o wiele chętniej ponownie dokona zakupu i pozwoli firmie przetrwać trudną sytuację rynkową. Odpowiednio wykorzystane rozwiązania CRM w takim przypadku mogą dać rewelacyjne efekty i znacząco wspomogą pracę działu handlowego. Pracownicy działu handlowego będą mogli z łatwością skontaktować się z poszczególnymi klientami i zaprezentować im konkretną ofertę.
Sprawni handlowcy mogą wykorzystać system do utrzymywania klientów poprzez wysyłanie im automatycznych wiadomości. Dobrze skonfigurowane narzędzie będzie w stanie w odpowiednim momencie wysłać wiadomość, np. o kończącej się subskrypcji na usługę. Można dzięki temu wznieść obsługę klienta na wyższy poziom, a przy tym zaoszczędzić wiele czasu względem ręcznego rozsyłania maili.
Customer Relationship Management - łatwe wdrożenie systemu
Pracując z najlepszymi systemami CRM można liczyć na wsparcie przy ich wdrożeniu. Systemy zarządzania relacjami zostaną skonfigurowane pod kątem danej firmy i wszystkich jej potrzeb. Wdrożenie systemu CRM będzie miało na celu znaczącą poprawę efektywności funkcjonowania działu handlowego i podniesienie standardu obsługi klienta. Odpowiednio wybrana strategia CRM będzie jak najbardziej na to pozwalała i wpłynie na same zyski osiągane przez firmę. Pracownicy dzięki intuicyjnym rozwiązaniom również będą w stanie szybko zapoznać się z ich możliwościami i po krótkim szkoleniu w pełni wykorzystają możliwości udostępnionych narzędzi. Wersja anglojęzyczna dostępna pod adresem more about CRM apps.
Artykuł sponsorowany
Dodaj komentarz
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników serwisu ostrowmaz24.pl.